پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هیئات مذهبی و خوی

حوزه/ هیئات مذهبی آذربایجان غربی جزو اولین گروه هایی بودند که با حضور در شهرستان خوی به یاری زلزله زده ها شتافتند و در ارومیه هم با جمع آوری کمک های مردمی و اسکان به زلزله زده ها بدان ها کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، از روز اول که زلزله خوی روی داد، هیئتی‌های آذربایجان غربی جزو اولین گروه‌هایی بودند که به فکر کمک به زلزله زده‌ها افتادند و در اولین روز زلزله در شهرستان خوی موکب‌های خدمت را راه انداختند، از تکاب تا بازرگان همه هیئتی‌ها هر چه در بساط و توان داشتند آوردند وسط گود و به کمک زلزله زده‌ها شتافتند.

عده‌ای به خوی رفتند و عده‌ای دیگر در شهرهای دیگر استان بساط کمک به زلزله زده‌ها را راه انداختند و جلسه‌ای در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد و هیئتی‌ها هر چه که می‌توانستند برای زلزله زده‌ها انجام بدهند، پای کار آوردند.

روز بعد، اسکان زلزله زده‌ها در شهرهای سلماس و ارومیه شروع شد و مساجد و حسینیه‌ها به محل اسکان و پذیرایی از آن‌ها تبدیل شد و تقریبا همه مساجد و هیئات مذهبی شروع کردند به جمع کردن کمک به زلزله زده‌ها و هر روز در مسیر خوی ده‌ها وانت بار، کمک‌های هیئتی و مسجدی‌های ارومیه را به خوی می‌برند.

سومین اقدام هیئتی‌های آذربایجان غربی، روز شنبه، برگزاری سومین همایش تخصصی فعالان عرصه هیأت استان آذربایجان غربی با محوریت هیأت و خدمات اجتماعی در قلب شهر زلزله زده فیرورق خوی بود، مسجد ولی عصر میزبان جوانانی بود که با همه وجودشان برای خدمت به خوی رفته بودند.

در این سفر کمک‌های هیأت‌های استان به هموطنان خوی اهدا شد و هیئتی‌ها به اردوگاه‌ها و چادرهایی که زلزله زده‌ها در آن اسکان داشتند سر زدند و در جریان کم و کیف مشکلات و خدمت رسانی‌ها قرار گرفتند.

در مسجد ولیعصر(عج) یکی از نیروهای جهادی و فعال اجتماعی کشور که می‌شود گفت در هر کجا سیل و زلزله می‌آید جزو اولین نفراتی است که گروهش را برای کمک به هموطنان خود به خط می‌کند، یعنی حاج سعید قاسمی به سخنرانی پرداخت.

وی با تاکید بر این که یکی از مهم‌ترین خلاء‌های ما در کشور عدم قدرت رسانه‌ای در برابر دشمن است، اظهار داشت: در همه بحران‌ها می‌توان ضعف رسانه‌ای را مشاهده کرد، حتی در فتنه اخیر نیز دشمن با استفاده از رسانه وارد میدان شد و اگر از فضای مجازی درست استفاده می‌کردیم هجمه به نظام کمتر می‌شد.

فعال اجتماعی افزود: حضور در مناطق زلزله زده و بحرانی، بیشتر از این که عمرانی باشد حضور میدانی و مانوری است تا نشان بدهیم که هستیم و اگر ما نباشیم وضعیت بدتر از این هم می‌شود، عده‌ای آن سوی مرزها و عده‌ای فریب خورده در داخل هستند که همیشه کاستی‌ها را به رخ بکشند و برای نظام هزینه درست کنند، ما باید با سیستم مدیریت هیئتی و مسجدی بحران‌ها را مدیریت کنیم تا دشمنان از آن‌ها سوء استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین همه بچه‌های جهادی و مذهبی را کار آزموده کرده است، گفت: امروز به برکت اربعین بسیاری از مساجد و هیئتی‌ها صاحب موکب شده‌اند و باید بچه حزب اللهی‌ها با حوادث و بحران‌ها اخت بگیرند و همیشه آماده باشند.

قاسمی یادآور شد: باید سیستم اربعینی را برای همه بحران‌ها در مسجد زنده نگه داریم و مسئولیت هر یک از افراد مشخص شود و همیشه آماده باشیم، ما باید وظایف خودمان را درست انجام دهیم و مطمئن باشیم که مولایمان دست ما را خواهد گرفت و این زلزله‌ها و بحران‌ها برای این است که ما از خانه‌های خودمان خارج و آبدیده شویم و خودمان را برای روزهای آینده و ساخت ایران آماده کنیم.

خدمات هیئات مذهبی آذربایجان غربی در زلزله خوی

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha