دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر گردهمایی بزرگ طلاب و دانشجویان غیر ایرانی در مشهد

حوزه / رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه برای تمدن سازی باید سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را مطالعه کرد، تصریح کرد: فقط یک مذهب در دنیا است که تمام رهبران آن شهید شدند، حتی یکی از رهبران آن طبیعی از دنیا نرفتند و آن مکتب تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حسن حیدر رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب اسلامی، 19 بهمن‌ در گردهمایی بزرگ طلاب و دانشجویان غیر ایرانی در تالار قدس کتابخانه قدس رضوی خطاب به آن‌ها گفت: برای نشر علم، دانش از سرزمین‌های خودتان به ایران هجرت کردید تا پیام مکتب توحید و ولایت را به پیروان اسلام در کشورهای خود برسانید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه شرق و غرب دنیا هیچ‌گاه منتظر انقلاب اسلامی نبودند و تصور نمی‌کردند روزی در دنیا چنین انقلابی رخ دهد، اظهار کرد: دشمنان اسلام و انقلاب پس از 4 دهه امروز مجبور شدند که بپذیرند انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، لذا دشمنی‌ها تمام نشده و ادامه دارد.

رحیم‌پور ازغدی بابیان اینکه امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به کسانی که از نقش ایشان در انقلاب پرسیدند اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند «برای خودم هیچ نقشی قائل نیستم بلکه برای شما (مردم) هم قائل نیستم بلکه این انقلاب کار خدا بود زیرا من و شما قبل این انقلاب بودیم، کشور بود مردم حتی از یک پاسبان معمولی می‌ترسیدند ولی وقتی خدا گفتیم پیروزی‌ها شروع شد، ترس ما ریخته شد تا جایی که کودک و نوجوان، پیرمرد روبروی سرباز شاه می‌ایستاد و مرگ بر شاه می‌گفت و او کاری نمی‌توانست بکند این انقلاب را خدا ایجاد کرد.»

وی با اشاره به اینکه برخی چند مدل اسلام تعریف می‌کنند در صورتی‌ که ما یک اسلام بیشتر نداریم و ابعاد مختلف دارد، ادامه داد: عبادی، سیاسی، اخلاقی، فلسفی از جمله ابعاد دین اسلام است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سعادت و رستگاری فردی منحصراً با دین‌داری فردی تأمین نمی‌شود، اضافه کرد: اصحاب ثروت و قدرت باکسانی که صرفاً اهل نماز و روزه و دعا هستند، کاری ندارند، بلکه باکسانی مشکل‌دارند که به همه ابعاد دین‌داری عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (علیهم‌السلام) ابعاد اجتماعی و تربیتی دارد و عده‌ای فقط به تفسیر فردی اخلاق می‌پردازند به تهذیب نفس نمی‌پردازند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به حوادث تاریخی از صدر اسلام تا امروز ادامه داد: در حادثه کربلا افرادی بودند که اهل سنت بودند به شهادت رسیدند، برخی از یاران امام حسین (ع) در مسیر کاروان از مدینه به کربلا، وارد جمع یاران امام حسین (ع) شدند تا قبل از آن مسیحی بودند، این در حالی است که شمر روزی در سپاه امام علی (ع) با معاویه جنگید و جانباز بود و پس از 20 سال در مقابل امام حسین (ع) ایستاد و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه برای تمدن سازی باید سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را مطالعه کرد، تصریح کرد: فقط یک مذهب در دنیا است که تمام رهبران آن شهید شدند، حتی یکی از رهبران آن طبیعی از دنیا نرفتند و آن مکتب تشیع است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آیات قرآن کریم که در شأن امام علی (ع) نازل‌شده است و همچنین روایات ایشان یک مکتب کاملاً اجتماعی است، یادآور شد: امام علی (ع) در خطبه‌ها و روایت‌ها به فرمول سقوط ملت‌ها و تمدن‌ها پرداخته‌اند؛ تجمع ثروت، هدر دادن ثروت، تجمع قدرت از جمله عوامل فروپاشی است.

به گفته رحیم‌پور ازغدی زمانی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که کل جهان در بین ابرقدرت‌های غرب و شرق تقسیم‌شده بود و ایران اولین کشور اسلامی بود که آزاد شد.

وی در پایان افزود: در روایات ائمه اطهار (علیهم‌السلام) به سبک زندگی، اقتصادی، فعالیت سیاسی، روابط خانوادگی، اجتماعی و جهانی پرداخته‌شده است، با مراجعه به منش ائمه اطهار (علیهم‌السلام) می‌توان پایه‌های تمدن نوین اسلامی در مقابل تمدن‌های غربی و پوشالی ایجاد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha