دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 1070841
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
امین رضا عابدی نژاد

حوزه/ مراسم اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال حکومت اسلامی، ۵ اسفند ماه سال جاری در محل دبیرخانه همایش و با حضور اندیشمندان برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام امین رضا عابدی نژاد، قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی و دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خبرگان رهبری در قم برگزار شد گفت: مرکز تحقیقات حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ماموریت اصلی خود را تولید و ترویج اندیشه حکومت اسلامی ماهیت و چیستی آن را بررسی نموده مسائل و معضلات اساسی نظام اسلامی که در فراروی رشد بالندگی نظام اسلامی دارد را مبتنی بر تحقیقات بنیادین و راهبردی پیگری می کند.

وی برگزاری همایش کتاب سال حکومت اسلامی را یکی از رویکردهای این مرکز تحقیقات دانست که بر مسائل مرتبط با حکومت اسلامی متمرکز شده است و اظهار داشت: این همایش در سه حوزه اندیشه سیاسی اسلام، حقوق عمومی و فقه حکومتی فراخوان آثار داده شده است.

دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی به چالش های پیش روی منطق حکمرانی اشاره کرد و با تاکید بر این که تولید اندیشه متناسب با فقه اسلامی که مبنای مشروعیت نظام اسلامی بر آن استوار است هویت ملی را مستحکم نموده، ما را از مدل‌های لیبرال مصون می دارد.

وی با تأکید بر این که در مجموع ۳۲۰ اثر ارسالی به دبیرخانه در دو بخش آثار نمایندگان مجلس خبرگان و فراخوان عمومی پژوهشگران و محققین مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: جریان سازی در عرصه حکمرانی اسلامی از مهمترین رسالت ها و اهداف این همایش است.

وی گفت: مراسم اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال حکومت اسلامی، ۵ اسفند ماه سال جاری در محل دبیرخانه همایش و با حضور اندیشمندان برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عابدی نژاد در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به شکوه وصف ناپذیر راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه با بیان این که ماه‌ها شرارت دشمنان پایه های نظام اسلامی را استوارتر نمود، اظهار داشت: تعمیق فهم سیاسی در میان آحاد مردم از مهمترین دستاوردهایی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سال جاری به عینه مشخص شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha