جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اراک

حوزه/ استاد حوزه علمیه اراک گفت: محبت اهل بیت(ع) در دل، راه نجات آخرت انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز دومین نشست اخلاقی با موضوع بررسی فضائل امام علی(ع) با حضور حجت الاسلام جعفر پور استاد حوزه علمیه، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر پور در این نشست اظهار داشت: فضائل امام علی(ع) دو دسته‌است: فضائلی که مختص حضرت(ع) است و فضائلی که با دیگر اهل بیت (ع) مشترک می‌باشد.

وی با اشاره به آیه ولایت، آیه انفاق و حدیث غدیر، گفت: این آیات و روایات از فضائل خاصه حضرت علی(ع) است و همین ولادت حضرت امیر(ع) در کعبه و شهادت حضرت در مسجد نیز خود نشانه‌ای از عظمت و بزرگی جایگاه امیرالمومنین(ع) می‌باشد.

حجت الاسلام جعفرپور تصریح کرد: آیه تطهیر، آیه مَوَدّت و حدیث ثقلین نیز از فضایل مشترک با دیگر حضرات معصومین(ع) است.

وی با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) به تبیین جایگاه ولایت حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: شناخت دقیق مقام والای حضرت علی(ع) و شناساندن ایشان، جز برای امامان معصوم مقدور نیست، از این رو مناسب است برای شناخت حضرت امیر(ع) از برخی احادیث کمک بگیریم.

استاد حوزه علمیه اراک، روایت بیتوته در نجف را که برابر ۷۰۰ سال عبادت است و برداشتن قدم در راه زیارت حضرت پیاده یا سواره که حج مقبول و عمره پسندیده است و احادیث بی‌شمار دیگر را دال بر مقام و منزلت حضرت امیر(ع) دانست و یادآور شد: محبت اهل بیت(ع) در دل، راه نجات آخرت انسان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha