دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ دلال عباس گفت: دشمنان ایران اسلامی به خوبی دریافته‌اند که توان مقابله نظامی با ایران را ندارند و به همین جهت در صدد هستند با هزینه‌های میلیاردی جلوی تاثیرگذاری علمی و فرهنگی ایران را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پروفسور دلال عباس، نویسنده به‌نام و استاد برجسته دانشگاه‌های لبنان که به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران حضور داردضمن تبریک این پیروزی شکوهمند به ملت ایران و تمام مستضعفین جهان گفت: پیشرفت‌های ایران اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

این استاد دانشگاه افزود: قبل از انقلاب فاصله طبقاتی در ایران موج می‌زد و خود به عینه دیدم که مردم تهران زندگی متفاوتی را در شمال و جنوب تهران تجربه می‌کردند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی صدای جمهوری اسلامی ایران در دنیا طنین انداز شده است.

وی به حضور زنان در جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب حضور زنان در مراکز علمی و فرهنگی بسیار ناچیز بود ولی امروز زنان ایران اسلامی نقش بسزایی در ایران دارند.
این استاد برجسته لبنانی ادامه داد؛ دشمنان ایران با درک واقعیت‌های ایران اسلامی با فضا سازی و دروغ پراکنی در صدد انتقام گیری از ملت ایران هستند زیرا که ملت ایران در سایه دین و با اتحاد و همدلی توانست دست اجانب را از کشور خود قطع کرده و منافع آنها را در دنیا به مخاطره اندازد.

دکتر دلال عباس بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران فقط مخصوص ملت ایران نبود بلکه این انقلاب همه ملت‌ها و آزادی خواهان جهان را به حرکت واداشت و انقلاب اسلامی به الگویی برای همه ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان بدل گشت.

وی گفت: اگر می‌بینیم غرب و ایادی وابسته به آنها با تکیه بر دلارهای نفتی عربستان سعودی با ایجاد بنگاه‌های خبر پراکنی ملت ایران را هدف قرار داده‌اند به جهت این است که آنها تاثیر انقلاب اسلامی ایران را به خوبی در جهان می‌بینند و مشکل آنها حجاب زنان و یا بی حجابی نیست بلکه این مسائل بهانه‌ای برای متوقف کردن ملت ایران است.

این استاد لبنانی با ذکر خاطره‌ای از یک خبرنگار فرانسوی گفت: در مصاحبه‌ای که با یکی از خبرنگاران فرانسوی داشتم وقتی که جایگاه زنان در قانون اساسی ایران را برای او توضیح دادم این خبرنگار گفت: احترام و جایگاهی که در قانون اساسی ایران برای زنان در نظر گرفته شده است در کمتر جایی دیده‌ام.

وی گفت: ایران از دیرباز مهد علم و هنر و فرهنگ بوده است و ایران اسلامی امروز به یکی از قطب‌های علمی جهان تبدیل شده است و دلیل این مدعی حضور اندیشمندان و دانشجویانی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز علمی این کشور است.

دلال عباس ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی به خوبی دریافته‌اند که توان مقابله نظامی با ایران را ندارند و به همین جهت در صدد هستند با هزینه‌های میلیاردی جلوی تاثیر گذاری علمی و فرهنگی ایران را بگیرند.
نویسنده کتاب صدها روز در ایران قبل از انقلاب با اشاره به نقش عربستان سعودی در این مقابله علمی و فرهنگی با ایران گفت: عربستان سعودی با ایجاد جو سنگین ایران هراسی و شیعه هراسی، اخیرا تلاش‌های گسترده‌ای را برای حضور در کشورهای اسلامی-عربی آغاز کرده است و با ایجاد جذابیت‌های ویژه و تخصیص بورسیه‌های تحصیلی می‌خواهد قلوب جوانان کشورهای اسلامی را به سوی خود جلب نماید ولی غافل از این که امت اسلامی به خوبی می‌داند که عربستان سعودی مجری برنامه‌های آمریکا در منطقه است و از خود هیچ اراده‌ای ندارد و اگر امروز دیپلماسی علمی در منطقه را در دستور خود قرار داده است به جهت تبعیت از سیاست‌های آمریکا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا US ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    10 0
    من 40 سال است که مشغول مطالعات نظامی هستم و در دانشگاه های مربوطه تدریس کردم نمی توانم درک کنم که این توهم قدرت نظامی از کجا آمده فی المثل سوخو 35 رو با اف 35 مقایسه میکنند از سوی دیگر قدرت نظامی در تعداد سلاح و موشک نیست فدرت نظامی ناشی از اراده مردم است فی المثل ارتش عراق در جنگ دوم خلیج فارس ظرف یک هفته نابود شد و تلفاتشان حدود 9 یا 10 نفر بود ولی مردم عراق با کشتن بیش از 5000 امریکایی آنها را وادار به خروج از عراق کردنذ
  • حمید محمدی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    0 0
    عربستان از دیرباز جنگ ترکیبی خود را بر علیه ایران اسلامی آغاز کرده است،اما بار دیگر شکست خواهد خورد.
  • نسل سلیمانی CA ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    0 0
    با شیطان مشارکت نکنید! به صدای شیطان گوش ندهید! وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً. با موسی و با مردم مقاومت مشارکت کنید! به صدای بهشتی ها گوش بدهید! ما از خیل دشمنان سریم، ما از نسل فتح خیبریم! جانم سردار! سردار قاسم سلیمانی گفتند(https://www.aparat.com/v/FAUTv):«این دو کشوری که اینها هم مثل دوتا وزنه بی خاصیت به آمریکا آویزان هستند، او را به زیرآب میکشند -سعودی و امارات- یک جنگ ناجوانمردانه را در این یمن انجام دادید. یک سازمان در مقابل شماست. ریاض را و عربستان را که صد سال یک خمپاره در آن شلیک نشده بود امروز زیر آتش قرار دادید. شما همه امکانات فنی تان را، هواپیماهای بدون سرنشین تان را، بیش از ۲۸۰۰ دستگاه مهمترین تانکهای دنیا – لئوپارد آلمان، آبرامز آمریکا، تی-۹۰ روسیه ، چلنجر اینگلیس، هواپیماهای F15 وF16 و تورنادو و همه هلیکوپترها و پهبادهای مدرنی که در اختیار دارید - بدون خط قرمز در اختیار عربستان قرار دادید.» «چه آمریکا، چه سعودی، چه هر الاغ دیگری نمی‌تواند کاری انجام دهد. آن‌ها در برابر اراده الهی پشیزی هم نیستند.» جانم فدای رهبر، که گفتند (۱۳۹۸) (https://www.leader.ir/fa/media/26566/download):🔺«کشوری در این منطقه و شاید در همه جای دنیا، به بدیِ دولت سعودی من سراغ ندارم؛ دولت سعودی، هم مستبد است، هم دیکتاتور است، هم ظالم است، هم وابسته است، هم فاسد است. برای این دولتِ این جوری، امکانات هسته‌ای فراهم میکنند؛ اعلان کردند که نیروگاه هسته‌ای برایش میسازند، اعلان کردند که مراکز تولید موشک برایش درست میکنند! آنجا اشکالی ندارد؛ آنجا چون وابسته‌ی به آنها است، چون متعلّق به آنها است، اشکال ندارد که بسازند. حالا البتّه دارند اعلان میکنند، اگر هم بسازند، بنده شخصاً ناراحت نمیشوم؛ چون میدانم که اینها ان‌شاءالله در دوران نه چندان دوری، به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.»🔺 در دوران نه چندان دوری سنصلي في القدس ان شاء الله! ما انتقام خواهیم گرفت و ما باید به وعده خودمان صادق باشیم! از وقتی سردار سلیمانی شهید شده، در این مدت کم چند نفر (در سراسر جهان!) زیر دست او پرورش یافته اند؟؟! سردار قاآنی گفتند شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد و سپس آن‌ها را از منطقه اخراج می‌کنند! 🇮🇷🌏🇵🇸