دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم

حوزه/ سبزواری گفت: یکی از مسائل اردکان، مسئله زیست محیطی این شهرستان است و متأسفانه دچار آلودگی هایی در این شهر هستیم؛ اما بنده که قریب به یکسال به عنوان فرماندار انتخاب شده و شبانه روز در شهرستان حضور دارم، نمی توانم به صورت دقیق، منشأ این آلودگی ها را بیان کنم و بیان برخی مسائل از منشأ آلودگی هوا از سوی برخی افراد، مایه تعجب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای حسین سبزواری، فرماندار اردکان در جلسه طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم اظهار داشت: قریب به ۱۲ ماه است که مسئولیت فرمانداری اردکان به بنده سپرده شده و مسائل بسیار زیادی در طول این مدت مخصوصا درباره صنایع اردکان وجود داشته است.

وی ابراز داشت: تعهدات اجتماعی، آلودگی هوا، سیل، آموزش و پرورش، مهاجرت ها و ... از جمله مشکلاتی است که در اردکان با آن مواجه بوده ایم.

فرماندار اردکان خاطرنشان ساخت: یکی از مسائل اردکان، مسئله زیست محیطی این شهرستان است و متأسفانه دچار آلودگی هایی در این شهر هستیم؛ اما بنده که قریب به یکسال به عنوان فرماندار انتخاب شده و شبانه روز در شهرستان حضور دارم، نمی توانم به صورت دقیق، منشأ این آلودگی ها را بیان کنم و بیان برخی مسائل از منشأ آلودگی هوا از سوی برخی افراد، مایه تعجب است.

سخنران این نشست بیان داشت: با قطعی گاز در ۴۰ روز سرد کشور برای کارخانه های فولاد اردکان، مشکل آلودگی هوا حل نشد که نشان دهنده این است که منشأ این آلودگی فقط از فولادی ها نبوده است.

سبزواری اظهار داشت: امروز مصرف گازوئیل خودروهای گازوئیلی در شهرستان که تعداد بالایی هم هستند، یکی از منشأهای آلودگی است که به آن پرداخته نشده بود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر در اردکان زندگی می کنند، ابراز داشت: اردکان دارای قریب به ۱۳۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی است و نیمی از این جمعیت، غیربومی است.

منشأ دقیق آلودگی اردکان مشخص نیست/ کلان‌شهر شدن اردکان را دنبال می کنیم

فرماندار اردکان خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه های ما در شهرستان، رسیدگی به آسیب های اجتماعی است و برنامه هایی را برای حل این معضل داشته ایم.

سخنران این نشست بیان داشت: تدوین سند چشم انداز از برنامه های ما بود تا بتوانیم برای آینده، برنامه های خوبی داشته باشیم و از معضلات موجود بکاهیم.

سبزواری اظهار داشت: یکی از مسائل مهم برای برنامه ریزی درست، داشتن آمارهای صحیح و واقعی بود که در این راستا، کارگروه آمار را در سطح شهرستان راه اندازی کردیم تا بتوانیم سند چشم انداز را بر اساس آمار صحیح و واقعی، تدوین نماییم.

وی ابراز داشت: ایجاد کارگروه تعهدات اجتماعی که با محوریت صنایع اردکان می باشد، از دیگر کارها بوده تا بتوانیم با دریافت این تعهدات مالی، توسعه متوازن در شهرستان اتفاق بیفتد.

فرماندار اردکان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۱۰ مدرسه آموزش و پرورش در سطح شهرستان کم داریم و هر مدرسه ای نیز قریب به ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه ساخت دارد و به دنبال ساخت مدارس با تعهدات اجتماعی هستیم.

سخنران این نشست بیان داشت: یکی از معضلات شهرستان، کمبود نانوایی در سطح شهرستان بود که ۲۶ نانوایی جدید را راه اندازی کردیم تا بتوانیم مشکل نان مردم را حل نماییم.

سبزواری اظهار داشت: راه اندازی «صنعت هایتک» از برنامه های ماست که بازدهی مناسبی داشته و آلایندگی آن هم کم است که در این راستا، کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ابراز داشت: به دنبال آن هستیم که اردکان را به کلانشهر تبدیل کنیم؛ البته نه با وضع موجود؛ بلکه بسیاری از مسائل دیگر باید به وجود بیاید و نباید افق این شهرستان، صنعتی باشد.

منشأ دقیق آلودگی اردکان مشخص نیست/ کلان‌شهر شدن اردکان را دنبال می کنیم

حجت الاسلام طالب پور، مشاور فرماندار اردکان نیز در این جلسه به بیان نکاتی پیرامون شهرستان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha