چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: شخصیت امام حسین(ع) تنها در حادثه کربلا خلاصه نمی‌شود و باید سایر ویژگی‌های شخصیتی ایشان هم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر، شب گذشته در آیین جشن میلاد امام حسین(ع) با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: نام گذاری روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار، افتخاری برای همه پاسداران است.

امام جمعه دیّر با تأکید بر لزوم شناخت ابعاد مختلف شخصیت سید و سالار شهیدان، افزود: شخصیت امام حسین(ع) تنها در حادثه کربلا خلاصه نمی‌شود و باید سایر ویژگی‌های شخصیتی ایشان هم تبیین شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع)، هم مرد حماسه است هم عرفان، یادآور شد: ماندگاری آیین و مکتب پیامبر اسلام به رشادت‌ها و شهادت طلبی سید و سالار شهیدان است.

حجت الاسلام حسینی گفت: امام حسین(ع) تنها مرد میدان جنگ نبودند و لذا باید به سایر ویژگی‌های شخصیتی ایشان مانند جوانمردی، سخاوت، فروتنی و تواضع، عبادت و شب زنده داری و انس با خدا هم بپردازیم.

وی با اشاره به بخشندگی سید و سالار شهیدان، خاطرنشان کرد: اهل‌بیت عصمت و طهارت، هنگام کمک به فقرا کرامت انسانی و حرمت افراد را حفظ می‌کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha