دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه / مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک گفت: اگر روح سخاوت و بخشندگی در جامعه رواج پیدا کند و مردم خود را از صفت زشت و ناپسند بخل پاک کنند، بسیاری از مشکلات روحی و روانی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، عصر پنج شنبه و همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشن و جزء خوانی قرآن کریم با حضور خانم منصوره حاج محمد حسینی در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

خانم حاج محمد حسینی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک، با بیان اینکه تقارن سال جدید با ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیریم، اظهار داشت: ان‌شاءالله تقارن ماه طبیعت و ماه مهمانی خدا، نوید بخش پایان غربت و ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

وی گفت: دو چیز در مومن و شیعه اهل بیت(ع) جمع نمی‌شود، یکی بخل و دیگری بداخلاقی و یکی از درس‌هایی که می‌توان از سیره عملی امام مجتبی(ع) گرفت، درس سخاوت و بخشش است، البته تمام معصومین(ع) در سخاوت، مانند سایر فضیلت‌های اخلاقی سرآمد تمام انسان‌ها بوده و هستند.

حاج محمد حسینی، خاطرنشان کرد :اگر روح سخاوت و بخشندگی در جامعه رواج پیدا کند و مردم خود را از صفت زشت و ناپسند بخل پاک کنند، بسیاری از مشکلات روحی و روانی برطرف خواهد شد، زیرا جامعه‌ای که مردم آن بخشنده باشند، در حق هم ظلم نکرده، حقوق یکدیگر را پایمال نخواهند کرد، در غم هم شریک شده و برای رفع گرفتاری‌های یکدیگر تلاش خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک، یادآور شد: حضور در محافل قرآنی را غنیمت شمارید که از آن، بهره‌های معنوی زیادی خواهید برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha