شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1071440
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
حجت  الاسلام رضوانی

به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) مراسمی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم، روحانیون، طلاب و اساتید حوزه در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) که در مسجد شیخ الاسلام قزوین با حضور نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه علمیه استان قزوین برگزار شد ،ضمن تسلیت شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت وولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) گفت: حضرت با وجود تمام محدودیت ها و ظلم های حاکمان همواره تلاش خویش را برای انجام رسالت سنگین امامت و هدایت مسلمانان به کار می بستند و با تربیت ‌افرادی شایسته و ورود آنها به دستگاه حکومتی، ‌از وجود آنان در پیشبرد منافع و هدف های جامعه مسلمانان بهره بردند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر عمر امام موسی کاظم (ع) در تبعید و زندان گذشت و سالیان متمادی مورد آزار و اذیت دستگاه جور بنی عباس قرار گرفت.

امام جمعه بویین زهرا تصریح کرد: حضرت امام موسی کاظم (ع) برای نشر و گسترش اسلام به گردآوری احادیث ششمین امام شیعیان(ع) همت گماشت و به روشنگری علیه اعمال حکومت پرداخت و سرانجام فعالیت‌های گسترده ایشان سبب خشم دستگاه خلافت شد و بدین ترتیب آن والامقام سال‌ها در تبعید و زندان به سر برد تا آن که در نهایت به مقام والای شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار در علم، حلم، فروتنی، سخاوت و بخشندگی زبانزد همگان بود و بدخواهان و دشمنان خویش را با عفو و احسان بی مانندش تربیت و راهنمایی می‌کرد.

امام جمعه بویین زهرا ضمن تقدیر از حضور بی نظیر و به یادماندنی ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن عنوان کرد: این حضور باشکوه یکبار دیگر به مستکبران و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داد که مردم با بصیرت و همیشه در صحنه، پای آرمانهای انقلاب اسلامی، شهدا و رهبری ایستاده و اجازه نخواهند داد که دشمنان بر این نظام برآمده از خون شهدا حکومت نمایند

حجت الاسلام رضوانی همچنین از خانواده ها خواست معارف ناب اسلامی را به فرزندان خود بیاموزند.

در پایان این مراسم یکی از مداحان در رثای حضرت امام موسی کاظم (ع) به مرثیه سرایی پرداخت.

مردم قزوین سوگوار سالروز شهادت پیشوای هفتم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha