سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله محمد هاشم صالحی مدرس

حوزه/ رئیس شورای علمای شیعه افغانستان گفت: ملت افغانستان شدیدا نیازمند حضور طلاب و فضلا و اندیشمندان فاخر تربیت یافته در حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد هاشم صالحی مدرس رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، امروز در همایش «حوزه های علمیه و میراث جهانی اهل بیت علیهم السلام» که در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبان المعظم، به فرازهایی از آیات الهی اشاره و بر اهمیت حضور در میان قوم خویش برای ترویج معارف ناب الهی تصریح کرد و گفت: ملت افغانستان شدیدا نیازمند حضور طلاب و فضلا و اندیشمندان فاخر تربیت یافته در حوزه های علمیه است.

وی به ظرفیت های پویای حوزه های علمیه در گستره تاریخ اشاره کرد و با بیان این که حوزه علمیه قم و نجف اشرف آثار فاخری را در عرصه بین الملل ایجاد نموده است، اظهار داشت: حوزه علمیه در سایه سار تلاش و مجاهدت علما و فرهیختگان توانسته آثار و دستاوردهای ارزشمندی را به جهان ارائه نماید.

رئیس شورای علمای افغانستان با بیان این که بدنه حوزه های علمیه همواره و در بزنگاه های متعدد در کنار مردم حضور پررنگی داشته است، اظهار داشت: حوزه های علمیه در عرصه تعامل با مخاطبان توانسته تأثیرات بسزایی را در میان ملت های جهان ایجاد نماید.

وی حضور نخبگانی اساتید روحانیت در عرصه های دانشگاهی و سکانداری هدایت علوم انسانی اسلامی را بخشی از دستاوردهای ارزشمند حوزه های علمیه دانست و اذعان داشت: تعامل، وحدت و همت و دوراندیشی در راستای ایجاد امت واحده اسلامی نیازمند تلاش و مجاهده فاخر اساتید و طلاب ارجمند است.

آیت الله صالحی در بخش دیگری از سخنان خود، روحانیت را کارگزاران الهی بر روی زمین دانست و با بیان این که طلاب کارگران و کارفرمایان الهی برای پیاده سازی دین الهی بر روی زمین هستند، اظهار داشت: استاد محوری در مدارس علمیه از جمله ضرورت هایی است که باید در کنار رویکرد پژوهشی و تربیتی طلاب تقویت نمود.

وی در بخش پایانی سخنان خود، رعایت زی طلبگی و آراستگی به الزامات فعالیت در عرصه بین الملل را مهم ارزیابی نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha