یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان در آیین تجلیل از طلاب حافظ قرآن مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم شهید طباطبایی نژاد بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و از مردم خواست به هر انداز که وقت دارند قرآن بخوانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اصفهان، آیین تجلیل از طلاب حافظ قرآن مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم شهید طباطبایی نژاد اصفهان شب گذشته با حضور آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

در سال جاری ۲۲ نفر از طلاب در مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم شهید طباطبایی نژاد موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند. هم اکنون نیز در این مدرسه حدود ۵۰ نفر در طرح قرآنی شرکت کرده و ۲۵ نفر هم در حال آماده سازی برای حفظ کل می باشند که در مجموع ۷۵ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

آیت الله طباطبابی نژاد در این مراسم با اشاره به این که بسیاری از افراد عاشق قرآن، حافظ کل و یا بخشی از قرآن هستند، اظهار داشت: این جلسه، جلسه ای بسیار نورانی و روشنگر است و ما نیز از قدیم الایام برای موفقیت در راه حفظ قرآن کریم نذر می‌کردیم.

وی افزود: اگر در حفظ قرآن کریم دوام و نگهداری وجود نداشته باشد آیات حفظ شده فراموش می شود و حتی اگر فراموش هم نشود آن ثمره ای که باید داشته باشد نخواهد داشت، لذا افرادی که حافظ قرآن هستند باید روزی یک جزء قرآن را بخوانند.

امام جمعه اصفهان با بیان این که درک ارزش حفظ قرآن کریم موجب نورانیت قلب می شود گفت: اگر انسان ارزش قرآن و حفظ نمودن آن را درک کند و بفهمد که چه علوم و نوری در قلب انسان پیدا می شود نیاز به فشار برای حفظ آن ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از اموری که خداوند در قرآن فرموده این است که به هر اندازه که وقت دارید قرآن قرائت کنید " فَاقرَئوا ما تَیَسَّرَ مِن القرآنِ "و هم چنین خداوند به پیامبر(ص) خود می فرماید " قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا ، نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا ، أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا " یعنی شب را برخیز و در برابر خدا قیام کن و قرآن بخوان و تکرار می کند که هر چه می توانید بخوانید.

عضو خبرگان رهبری قرائت قرآن را تنها منحصر به حفاظ ندانست و عنوان کرد: این کار تنها برای حافظان قرآن نیست بلکه برای همه مومنین است، لذا هر زمان فرصت یافتید قرآن بخوانید، همچنین حفظ قرآن توفیقی برای فرد می شود که قرآن را بیشتر بخواند، چرا که یک عبادت و ذکر است.

آیت الله طباطبابی نژاد حفظ قرآن کریم را برای فهم بهتر دروس حوزوی موثر عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که واقعا با قصد و نیت و برای فهم قرآن آن را حفظ کرده باشند می دانند که حفظ قرآن با قسمت زیادی از دروسی که می خوانند در ارتباط است و بلکه بالاتر است، چرا که اگر موقعیت کلمه را در قرآن بفهمید تفسیر قرآن را نیز خواهید فهمید.

وی خاطر نشان کرد: حفظ قرآن کریم در منبر بسیار اثر دارد بنابراین خطیبی که حافظ قرآن باشد با خطیبی که حافظ نیست، تفاوت بسیار دارد و مطمئنا حوزه های دیگر نیز این کار را دنبال می کنند زیرا کار خوب و ارزشمندی است که طلاب ارزش آن را می فهمند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha