جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی

حوزه/ منبری‌ها نیاز نیست دائما به دنبال عنوان مطالب جدید باشند بلکه باید دنبال بیان مطالبی باشند که به آن اعتقاد دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی در هشتمین نشست جمعی از منبری‌های جوان هیئات‌ کشور که در ساختمان پلاک ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: رعایت اخلاق در منبر باید در بعدهای مختلفی ازجمله منبر، محتوا، مخاطب و گوینده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باور ما این است که اسلام پاسخ تمام نیازهای بشری را دارد، مطرح کرد: منبری‌ها نیاز نیست دائما به دنبال عنوان مطالب جدید باشند بلکه باید دنبال بیان مطالبی باشند که به آن اعتقاد دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برای بیان مطالب جدید امکان دارد آن موضوع تازه به ذهن منبری رسیده باشد و هنوز حتی به آن باور نیز پیدا نکرده باشد.

وی با بیان اینکه منبر باید با مطالعه انجام شود، عنوان کرد: حتی اگر منبر و سخنرانی با بیان مطالب تکراری همراه است، ولی باید ده برابر حجم محتوایی که بیان می‌شود، مطالعه صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: باید این مطالعه تا حدی انجام شود که در وجود منبری تاثیر گذاشته و به باور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید رابطه منبر با قرآن تقویت شود، خاطرنشان کرد: اگر محتوای منبر با اعتقاد و مراقبه بیان شود، تأثیرگذاری آن برای مخاطبین نیز بیش‌تر می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان روایاتی، تصریح کرد: باید در منبر شان مخاطب نیز رعایت شده و منبری با آن‌ها نیز به خوبی ارتباط برقرار کند.

وی با بیان اینکه اخلاق منبر از محتوای منبر واجب‌تر است، یادآور شد: اگر منبری برای مخاطب احترام قائل باشد و به جزئیات توجه داشته باشد قطعا اثرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha