سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر /  افتتاحیه‌ مرکز مشاوره‌ خانواده‌ مهر

حوزه / امام جمعه همدان گفت: یکی از کارهای مهم در عرصه مشاوره این است که تلاش کنیم تا فرهنگ مشاوره پذیری، در شهر و کشور تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امشب در آیین افتتاحیه‌ مرکز مشاوره‌ خانواده‌ مهر در محل ساختمان آدینه، با بیان اینکه اسلام فراتر از نیاز انسانی و طبیعی، تعریفی انسانی و الهی از خانواده دارد، اظهار داشت: باید سعی کنیم نوع نگاه اسلام به خانواده در جامعه توسعه پیدا کند.

وی افزود: در اسلام، زن و مردم و خانواده تنها مبتنی بر نیازهای طبیعی و غریزی در کنار هم حضور ندارد، بلکه در کنار آن یک سری نیازهای الهی نیز وجود دارد که بدون آن خانواده شکل نمی‌گیرد.

امام جمعه همدان، در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله مشاوره در سطح جامعه، یادآور شد: یکی از کارهای مهم در عرصه مشاوره این است که تلاش کنیم تا فرهنگ مشاوره پذیری، در شهر و کشور تقویت شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر خانواده‌ها در مشکلات مشورت پذیر باشند، بسیاری از آسیب‌ها در جامعه کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در برخی از مجموعه‌ها زمانی که مشاوره‌ها پس از ازدواج نیز ادامه پیدا کرده، آمار طلاق با کاهش روبرو شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: زمانی که فردی به بیماری مبتلا می‌شود سریعا به پزشک مراجعه می‌کند، اما اگر با عمیق‌ترین مشکلات روانی روبرو شود، حاضر نیست با متخصص این عرصه صحبت کند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مشاوره‌ها به سمت تخصصی شدن پیش برود، گفت: گاهی برخی مشاوره‌ها مطرح می‌شود که تخصصی نیست و قابل نقد است.

شعبانی با تأکید بر اهمیت آموزش‌ها قبل از وارد شدن به زندگی مشترک، اظهار کرد: جوانی که در بسترهای مختلف همچون فضای مجازی که قابل اعتماد نیست رشد کرده، وارد زندگی می‌شود و این انتظار وجود دارد که بتواند به درستی زندگی کند، اما از این موضوع غافل می‌شویم که تا به حال آموزش صحیحی به او نداده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که در زمان دریافت گواهینامه رانندگی سخت‌گیری‌هایی انجام می‌شود، برای شروع یک زندگی مشترک نیز لازم است تا زندگی کردن و تعامل با همسر را افراد آموزش ببینند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه سطح آموزش به قبل از شروع زندکی مشترک باید برود، گفت: گاهی از موارد یک زندگی با اشتباه شروع می‌شود و در ادامه با هزاران ترفند به دنبال برطرف کردن مشکلات در این زندگی هستیم.

وی همچنین با تقدیر از تلاش مجموعه مرکز جامع مشاوره، بر لزوم معرفی این مجموعه در سطح استان تأکید کرد و یادآور شد: در کنار هم قرارگرفتن ۸ مجموعه مشاوره، ظرفیت خوبی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه با وجود چنین مرکزی اگر جوانی احساس کرد مشکلی دارد، می‌داند که متخصصین امین این مرکز آماده خدمت رسانی و مشاوره هستند، خاطرنشان کرد: از مجموعه استانداری نیز انتظار حمایت از این مرکز مشاوره را داریم.

وی اظهار کرد: اگر تمام تلاش ما در این مجموعه برای حفظ یک خانواده به سرانجام برسد، باید بدانیم که همین کار بسیار ارزشمند است.

گفتنی است مرکز مشاوره‌ خانواده‌ مهر یکی از هشت مرکزی است که زیر نظر مرکز جامع تحکیم خانواده استان همدان در محل ساختمان آدینه (دفتر سابق امام جمعه همدان) مشغول فعالیت می‌باشد، دفتری که توسط نماینده ولی فقیه در استان در اختیار گروه‌های فرهنگی برای انجام فعالیت‌ قرار داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha