سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
جازاری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری معمویی رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در پیامی درگذشت استاد محمد جعفر جعفری لنگرودی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری معمویی رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در پیامی درگذشت استاد محمد جعفر جعفری لنگرودی را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدها شئ

رحلت اندیشمند فرزانه و گرانقدر، خبره در فقه و نخبه در ادب و محیط بر دو ظرافت منقول و طراوت معقول، استاد محمد جعفر جعفری لنگرودی قدس الله نفسه را به اهل اندیشه و ملازمان حوزه علمیه و دانشگاه تسلیت عرض می نماییم. آن عالم کم نظیر از تبار فرهیختگان عصر تبلور فقه در آینه حقوق موضوعه ، سالها در حوزه مقدسه مشهد (علی راقدها التحیه و الثناء) و نزد بزرگان اهل تقدس و کرامت آن دیار به تلمذّ و تتبّع پرداخت. آن ثمره بوستان معرفت به نفحه اعاظم خود مثمر در تربیت شاگردان زبده گردید و کنج حجره اش در مدرسه علمیه نواب، محفل گعده اقران و اکفا از نوابغ و مفاخر شد.

آن گاه که خود را مستغرق در نظام دانشگاه نمود، دّر مفاهیم فقه بسفت و از دو وجه اندیشه و نقل صدها غنچه به خامه و بیان شکفت. آثارش در دانش حقوق مشتمل و انطباق یافته با معارف اهل بیت (علیهم السلام) ، منطبق به لسان علمی این زمان و مفید بر متتبع و متلمّذ بوده، که قطعا به موجب آن یاد و خاطرش مستدام خواهد ماند.
باشد که در پرتو الطاف اولیاء نعم قرین اصحاب جنّت و انیس اهل مکرمت بوده، ما را نیز از دعای خود در عالم علوی متنعم نماید.
تهران دهم شعبان المعظم سنه ۱۴۴۴
مطابق جمعه - ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
سعید جازاری معمویی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha