یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار نظارت جدی بر نحوه فعالیت اصناف شد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا معنویت را در جامعه گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار گردید، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن میلاد حضرت مهدی موعود (عج) با انتقاد از تاخیر در برگزاری این نشست، گفت: لازم و ضروری است هر شخصی با هر مقامی متعهد به رسیدن سر موقع به جلسات باشد در غیر این صورت زمان را مدیریت نکردیم و ممکن است با ترک جلسه بداخلاقی صورت پذیرد.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دستور جلسه اشاره کرد و گفت: در برخی موارد آنگونه که باید حرمت ماه مبارک رمضان در یک استان صد درصد شیعه حفظ نمی شود و در مناطق پرتردد شهر و پارک ها، قهوه خانه ها، رستوران ها و ... به عینه شاهد خوردن آشامیدن و همچنین استعمال سیگار و قلیان و دیگر موارد هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی با یادآوری و تقارن ماه مبارک رمضان با عید باستانی نوروز گفت: به جد نیازمند ساماندهی تفرجگاه ها این استان در ماه مبارک رمضان هستیم.

این مسئول حوزوی به گروه‌های آموزش دیده زیادی که توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شده اند اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود این گروه‌ها را همراه با یک‌ نفر یا چند نفر مٌبلغ برای ماه مبارک رمضان در سطح شهر مستقر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی در ادامه صحبت های خود ابراز داشت: در منطقه آبشار یاسوج اوضاع به حدی نامناسب است که افراد مذهبی حتی نمی‌توانند در آنجا حضور پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم استان ما اغلب متدین و پایبند مسائل مذهبی هستند، خاطرنشان کرد: اینکه گاهی برخی افراد در مقابل تذکر لسانی مقاومت می کنند و نمی پذیرند می توان نتیجه را در بی تفاوتی بعضی از خانواده ها در اجرای امر به معروف و نهی از منکر پیدا کرد.

وی بر لزوم همت همه مسئولان و مردم بر احیای این فریضه مهم تاکید کرد و گفت: باید بنرهایی را در سطح شهر در رابطه با فواید روزه گرفتن و مضرات ترک آن تدارک ببینیم.

این مسئول حوزوی خواستار نظارت جدی بر نحوه فعالیت اصناف شد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا معنویت را در جامعه گسترش دهیم.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد به تکریم ارباب رجوع در نظام اداری اشاره کرد و گفت: شخصیت، عزت نفس و حرمت هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید حفظ شود.

وی گفت: این که ارباب رجوع مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیرد هم از نظر شرعی و هم از نظر عرفی کاری ناپسند است.

وی در پایان گفت: تا ما مسئولانی که بر مسند نشسته ایم به صورت واقعی خود را خادم مردم ندانیم و مبتنی بر قانون نباشیم کار به جایی نخواهیم برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha