چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم عمامه گذاری حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در آیین عمامه گذاری طلاب گفت: دشمن تلاش‌های فراوانی کرد تا بتواند اعتماد مردم به روحانیت را از بین ببرد اما به شکرانه الهی شکست خورد و روحانیت عزیزتر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،در آستانه ایام ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) مراسم عمامه گذاری ۲۰ نفر از طلاب حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در حسینیه حاج قاسم سلیمانی مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت صاحب‌الزمان(عج)، گفت: خداوند را سپاسگزاریم در مسیری قرار گرفته‌ایم که مورد رضایت پروردگار، انبیاء، اوصیاء و امام عصر(عج) و مبلّغ احکام الهی باشیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خداوند به طلاب و روحانیون عنایت فرمود تا به عنوان سرباز امام زمان(عج) رسالت مهمی بر عهده داشته باشند، افزود: خداوند این نظام آفرینش را خود خلق کرده اما آن چیزی که بر عهده انسان گذاشته است مسئله توحید، معرفت، خداشناسی و عبودیت است که امروزه بعد از انبیاء و اولیاء الهی تفسیر این احکام بر عهده طلاب و روحانیون است که ما به این رسالت افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه آینده نیز مربوط به همین دین، مذهب، آیین و معارف الهی است و با قدرت و کفایت حکیمانه امام عصر(عج) اداره خواهد شد، خاطر نشان کرد: آن چیزی که امروز حوزه‌های علمیه و طلاب منادی آن هستند همان چیزی است که آینده بر اساس این اهداف و آرمانها مدیریت و رهبری خواهد شد و این فرهنگ و باوری است که باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه یکی ابزار مهم در زمینه تبلیغ لباس و آراسته بودن مٌبلغ است که نشان‌دهنده طلبه بودن اوست، افزود: این لباس یک اسلحه در زمینه تبلیغ دین است و مردم نیز برای این لباس احترام بیشتری قائل هستند و مسلما فرد و مٌبلغی که ملبس هست تاثیرگذاری بیشتری در تبلیغ دین و احکام الهی دارد.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: لباس یک خط مشی برای روحانیت است که مسیر را برای او ترسیم کرده تا برای همه مردم شناخته شود.

این مسئول حوزوی بیان کرد: اسلام جامع است، بنابراین شخص روحانی نیز جامع است و باید به همه عرصه‌ها از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره ورود پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تاکید بر اینکه لباس روحانیت قداست دارد و روحانیون نیز باید این قداست را به خوبی حفظ کنند و باید برای اعتماد مردم که سرمایه عظیمی است احترام قائل باشند، ادامه داد: دشمن تلاش‌های فراوانی کرد تا بتواند اعتماد مردم به روحانیت را از بین ببرد اما به شکرانه الهی شکست خورد و روحانیت عزیزتر شد.

وی با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند روحانیت را منزوی کند و مردم را نسبت به لباس روحانیت بی‌اعتماد کند، افزود: دشمنان حرکت سخیفی انجام دادند که روحانیون نتوانند با لباس روحانیت به خیابان بیایند اما خود را مفتضح کردند و شاید همین حرکتشان باعث شد توطئه شان در هم شکسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کسانی که دست تعدی و جسارت به سمت روحانیت و لباسش دراز می‌کنند دستشان شکسته می‌شود و ما نیز باید اعتماد مردم و احترام لباس خود را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های درهم شکستن توطئه کفار، منافقین، دشمن، جبهه استعمار و استکبار این است که طلاب و روحانیون وقتی به حدی از آگاهی و علم رسیدند، عَلَم اسلام و دین باشند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لباس و عمامه علما برکت زندگی و تاج فرشتگان است، افزود: ما باید حرمت این لباس را نگه دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha