شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سید مرتضی بختیاری - کمیته امداد امام خمینی(ره)

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای سال جاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سراسر کشور اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، سید مرتضی بختیاری، در مراسم توزیع جهیزیه نو عروسان در شهرستان سنقر استان کرمانشاه با تقدیر از نقش خیران در تامین جهیزیه برای مددجویان، افزود: امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان جهیزیه برای نیازمندان تهیه شد که از این میزان هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به خیران تأمین شده است.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در توانمندسازی مددجویان، اظهار کرد: از مجموع اشتغالزایی‌ها در این نهاد ۵۰ درصد برای مددجویان و ۵۰ درصد برای افراد نیازمندان دهک یک تا پنج بود که درخواست دادیم بهره‌مندی وام اشتغال تا دهک هفت انجام شود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ اجازه تشکیل صندوق ضمانت اشتغال مددجویان را صادر کرد؛ این صندوق در حال حاضر راه‌اندازی شده و از سال ۱۴۰۲ مددجویان به ویژه بانوان سرپرست خانوار، با ضمانت این صندوق به بانک‌ها معرفی شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تعیین بودجه برای ساخت مسکن محرومان، اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مسکن مددجویان در نظر گرفته شد که در بودجه ۱۴۰۲ نیز این بودجه پیش‌بینی شده است و به زودی میزان آن اعلام خواهد شد.

بختیاری از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۴۰ هزار نفر در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: پرداخت وام‌های تا سقف ۱۰ میلیون تومانی به نیازمندان بدون ضامن و کارمزد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: معوقات وام‌های مددجویان کمتر از ۱.۵ درصد است که طبق آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، مددجویان این نهاد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت زیر نظر بانک مرکزی انجام می‌شود، تصریح کرد: سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی ۵۰ میلیون تومان اعلام شده اما در حال تلاش برای افزایش میزان وام‌های پرداختی به مددجویان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha