پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی همدانی

امام‌جمعه کرج در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بدانید که در مسیر ظلم‌ستیزی و مبارزه با فساد تمام‌قد پشتیبان شما خواهم بود و در این مسیر باکسی مداهنه و تعارف نداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همراه حسین فاضلی هریکندی رئیس‌کل دادگستری البرز و محمدتقی حاجی‌مشهدی مدیرکل جدید بازرسی البرز و احمدعلی آبادی فراهانی مدیرکل سابق بازرسی استان صبح امروز (یک‌شنبه) با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام در رابطه با سه نیاز هر جامعه، بیان داشت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «ثَلَاثَهُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ همه مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت و عدالت و آسایش».

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این سه مؤلفه در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند، گفت: برقراری آسایش و رفاه در جامعه بدون امنیت و عدالت محقق نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مسیر حرکت دستگاه قضایی در تحقق و برقراری عدالت است لذا از اهمیت بسیار بالایی در نظام اسلامی برخوردار است، گفت: این دستگاه باید طراحی و برنامه‌ریزی دقیق داشته و از فناوری‌های نوین جهت افزایش سرعت و بهبود خدمات استفاده کند و در این مسیر «سند تحول قضایی» باید دستورالعمل چگونگی کار باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته، گفت: دستگاه قضایی اقدامات مهم خود بخصوص در حوزه‌های برخورد با فساد، تخلفات مالی و سوءاستفاده از بیت‌المال را به مردم گزارش کند چراکه امینت روانی جامعه را بالا می‌برد و امیدآفرینی می‌کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علیه‌السلام که می‌فرمایند: «ترک الذنب اهون من طلب التوبه»، گفت: در حوزه‌های قضایی نیز این مهم باید موردتوجه قرار گیرد که پیشگیری از جرم آسان‌تر از برخورد و محاکمه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به آموزش عمومی در جهت پیشگیری از جرم بخصوص جرائم الکترونیکی و اینترنتی، گفت: خوب است دستگاه قضایی آموزش‌های کوتاه با محتوای گرافیکی را جهت اطلاع‌رسانی و آموزش در این خصوص آماده‌سازی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ضمن قدردانی و تشکر از اقدامات دستگاه قضایی، گفت: مسیری که تشکیلات قضایی استان طی می‌کند تحولی است و اقدامات ابتکاری خوبی نیز صورت گرفته است.

وی در خاتمه ضمن قدردانی و تشکر از تلاش‌ها و خدمات فراهانی مدیرکل سابق بازرسی استان، به حاجی‌مشهدی مدیرکل جدید بازرسی البرز خیرمقدم گفت و بیان داشت: بدانید که در مسیر ظلم‌ستیزی و مبارزه با فساد تمام‌قد پشتیبان شما خواهم بود و در این مسیر باکسی مداهنه و تعارف نداریم.

در ابتدای این دیدار ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha