شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ اولین یادواره شهدای منتسب به کارکنان زندان  و 76 شهیدگمنام  کاشان و آران وبیدگل

حجت الاسلام جوشقانیان در نخستین یادواره ۲۷ شهید منتسب به کارکنان زندان کاشان و ۷۶ شهید گمنام کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بیشترین خدمت را به زنان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان نخستین یادواره ۲۷ شهید منتسب به کارکنان زندان کاشان و ۷۶شهید گمنام کاشان و آران و بیدگل شب گذشته به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا با حضور خانواده معظم شهدا و جمعی از روحانیون و مسئولان در دانشگاه فرهنگیان کاشان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در این مراسم دنیا گریزی و تعلق گریزی را از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیت شهدا عنوان کرد و گفت: صیانت از ارزش های الهی، اطاعت از ولی فقیه و توسل به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) از دیگر ویژگی های شاخص شهدا بود که باید الگویی برای جوانان امروز باشد.

وی با بیان اینکه شهدا در دل سختی ها به رضایت الهی و نه نتایج دنیوی و تعلقات آن فکر می کردند، بیان داشت: اکنون مهم ترین وظیفه ما ادامه دادن راه شهدا است و بایستی به عهد و پیمانی که با شهدا بسته ایم پایبند بوده و به وظیفه خود یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عمل کنیم.

راوی سیره شهدا بر لزوم شناخت نقشه های دشمنان تأکید کرد و افزود: افزایش بصیرت در جامعه خصوصاً بین نسل جوان می تواند اثر بسیار زیادی در خنثی سازی توطئه های دشمنان داشته باشد.

جوشقانیان به توطئه جدید دشمن در ناامن کردن فضای مدارس اشاره و تصریح کرد: دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی، اقتصادی و اغتشاشات با مسموم کردن دانش آموزان به دنبال ایجاد آشوب در جامعه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بیشترین خدمت را به زنان کرده است، افزود: متأسفانه عده ای با کمال بی انصافی طوری وانمود می کنند که انقلاب برای بانوان هیچ خدمتی نکرده است.

جوشقانیان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ فرزندآوری تأکید کرد و خواستار اجرای سیاست های تشویقی در این عرصه شد.

اجرای سرود، مرثیه سرایی مداح اهل بیت (ع) حاج محسن بنی فاطمه، سخنرانی رئیس زندان کاشان و خاطره گویی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

جوشقانیان: انقلاب اسلامی ایران بیشترین خدمت را به زنان کرده است

جوشقانیان: انقلاب اسلامی ایران بیشترین خدمت را به زنان کرده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha