سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمدرضا مظاهری

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزاری کلاس‌های آموزشی، کرسی‌های تلاوت، مسابقات هنری و ادبی، افطاری ساده و برگزاری جشن میلاد امام حسن (ع) را از جمله برنامه‌های این کانون‌ها در سطح استان دانست.

محمدرضا مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بیشتر شهرستان‌های استان فعال هستند و ویژه برنامه‌هایی را برای ایام عید نوروز و ماه ضیافت الهی تدارک دیده‌اند.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: برگزاری جشن سبزه، کمک به برگزاری ایستگاه‌های سلامت ویژه مسافرین، راه اندازی نمایشگاه‌های هفت سین از دستاوردهای اعضای کانون‌ها، جمع آوری کمک‌های مردمی به جهت تأمین بسته‌های معیشتی و گوشت قربانی و توزیع بین عزتمندان برنامه‌های ویژه عید نوروز است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت، برگزاری شب شعرکریم اهلبیت(علیهم السلام)، اجرای طرح ذبح قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) در قالب طرح «هر مسجد، یک قربانی»، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تجلیل از نخبگان مسجدی و فعالان فرهنگ و هنرمساجد را نیز از برنامه‌های کانون‌های مساجد در ماه مبارک رمضان معرفی کرد.

مظاهری بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و ادبی نیز از جایگاه ویژه‌ای در این کانون‌ها بهرمند هستند لذا مراسماتی از قبیل بازخوانی سرود «بهار همدلی و مهربانی» توسط کانون فرهنگی هنری نسیم صبا، اجرای مسابقه ادبی «دل نوشته‌های رمضان با خدای مهربان»، مسابقه کتابخوانی پیامکی «حفظ سلامت در روزه‌داری»، معرفی کتاب‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و زندگانی امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امیرالمومنین علی (علیه السلام) و اجرای سرودهای میدانی در مساجد و معابر در روز ۱۵ رمضان برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: برپایی ایستگاه و مسابقات نقاشی، حفظ، کلیپ تصویری از قرائت، رونویسی و خلاصه نویسی کتب، خوشنویسی و ... ویژه برنامه‌های کودکان و نوجوانان و اعضای کانون‌ها هستند که در این ایام برگزار می‌شوند.

وی به برنامه‌های همگانی اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش کتابخوانی«بهار موعود» شامل مسابقه کتابخوانی از محتوای کتاب« شرح دعای سلامتی امام زمان (عج)» تألیف حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، اجرای طرح «من نهج البلاغه می خوانم» و دیگر مسابقات کتابخوانی را نیز از جمله طرح‌های جامع دانست.

برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد

وی افزود: طرح نهج‌البلاغه‌خوانی و تبیین سخنان امام علی(علیه السلام) هرهفته یک جلسه تحت عنوان (حکمت خوانی) و کلاس‌های آموزش قرائت اذکار نماز توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید در مساجد برگزار می‌شود.

مظاهری به غبارروبی مساجد، تکریم نخبگان قرآنی، برگزاری جشن روزه اولی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: جلسات سنتی قرآن کریم، تلاوت سوره‌های خاص در شب‌های، طرح حفظ موضوعی هفته‌ای یک آیه همراه با آزمون و مسابقه، تبیین آیات توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید قرآنی و جزء خوانی قرآن کریم را نیز به عنوان برنامه‌های قرآنی مساجد معرفی کرد.

راه اندازی کانال‌های قرآن و عترت در فضای مجازی

وی بیان داشت: هر مسجد یا کانون یک کانال با هدف اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر معارف در زمینه قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل بیت علیهم السلام، احکام، مناسبت ها و ... کانالی را در فضای مجازی راه‌اندازی می‌کند.

برگزاری طرح سفره کریمانه

مظاهری بیان کرد: افطاری ساده با مشارکت اهالی محله و کانون، جمع آوری کمک‌های مردمی و تأمین بسته‌های معیشتی و گوشت قربانی و توزیع بین نیازمندان، برگزاری جشن‌ میلاد کریم اهل بیت و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها است.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha