یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خوشنویسی

حوزه/ طلاب خوشنویس حوزه علمیه خراسان، این شب‌ها در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد و در قالب غرفه هنر قرآنی، به ارائه خطاطی می‌پردازند.

حجت الاسلام سید محمدرضا حسنی، مسئول غرفه هنر قرآنی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، با بیان این که در طول ۲۵ سال طلبگی خویش به خوشنویسی اشتغال دارم، گفت: در حوزه علمیه خراسان ظرفیت های ارزشمندی در عرصه خطاطی و خوشنویسی بخصوص با رویکرد هنر قرآنی تجلی و ظهور و بروز دارند.

مسئول غرفه هنر قرآنی با بیان این که در فضای معنوی نمایشگاهی قرآن از خطاطی و خوشنویسی استقبال بسزایی صورت گرفته است، گفت: غرفه ها همه رویکرد هنری دارند و بحث های فرهنگی و قرآنی در آن ارائه می شود.

وی با بیان این که زائرانی که وارد این فضا می شوند، از خوشنویسی حس خوبی دریافت می کنند و همین که طلبه را دست به قلم در حال خطاطی می بینند برایشان جذابیت دارد، تصریح کرد: در کتب تاریخی و در سیره ائمه معصومین، آثار خط ائمه فراوان وجود دارد و حرمت و قداست سلسله هنری خوشنویسی حفظ شده است.

حجت الاسلام حسنی کتاب اطلس خط حجت الاسلام حبیب الله فضائلی را از جمله کتاب‌های مرجع در راستای خوشنویسی عنوان کرد و گفت: این کتاب، کتاب قطوری است که انواع خطوط اسلامی در آن وجود دارد.

مسئول غرفه هنر قرآنی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، ادامه داد: خداوند را شاکریم توفیق داریم در این لباس خدمت به خلق کنیم، چرا که یکی از راهکارهای تاثیرگذاری بر دیگران از راه غیر مستقیم، خطاطی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha