جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1077214
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
قرآن خوانی در حرم رضوی

حوزه/ همزمان با آغاز سال جدید و مقارن با ماه مبارک رمضان، ۱۷ ویژه برنامه‌ قرآنی حرم مطهر امام رضا(ع) در ایام نوروز توسط دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، رئیس دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های قرآنی متنوعی در صحن و سرای حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

محمدرضا احمدی زاده با اشاره به اینکه ترتیل خوانی ویژه عموم مردم روزانه در سه نوبت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: اولین مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم بعد از اقامه نماز صبح ساعت ۵:۱۵ تا ۶:۳۰ در رواق امام خمینی(ره) با حضور قاریان و حافظان برجسته آستان قدس رضوی برگزار می شود و این برنامه به صورت همزمان از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین مراسم ترتیل خوانی ویژه عموم مردم همه روزه ساعت ۱۰ تا ۱۱ همراه با پخش از شبکه قرآن سیما از رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی میزبان حضور گسترده زائران و مجاوران است.

ترتیل خوانی، همه روزه در ایوان مقصوره

همچنین همه روزه مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در ایوان مقصوره صحن گوهر شاد ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار و به صورت همزمان از شبکه افق پخش می‌شود.

برگزاری محافل قرآنی ویژه بانوان

احمدی‌زاده با بیان اینکه محفل قرآنی «ام ابیها» ویژه بانوان هر روز ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در رواق حضرت زهرا(س) میزبان بانوان زائر و مجاور خواهد بود، ادامه داد: تلاوت ترتیل یک جزء قرآن کریم و تحقیق قرآن کریم، برگزاری مسابقه «ریحانه النبی»، بیان معارف قرآنی، قرائت تحقیق و تواشیح از جمله برنامه‌های این محفل قرآنی است. در این محفل بانوان قاری حرم مطهر رضوی از جمله راحله اسکندری، ریحانه طاهری، مریم خطیب، زهرا افخمی، مرضیه میرزایی‌پور، معصومه آقا ملکی، زهرا مهوشیان، رویا فضایلی و ... به تلاوت یک جزء قرآن کریم می‌پردازد.

رئیس دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی به برگزاری محفل «دختران رضوی» ویژه دختران نوجوان اشاره کرد و افزود: این برنامه با حضور و اجرای ترتیل خوانی یک حزب قرآن توسط قاریان نوجوان حرم مطهر رضوی همراه با بیان معارف قرآنی به شیوه نمایش، قصه و مسابقه از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین در رواق حضرت زهرا(س) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر میزبان حضور دختران نوجوان حرم مطهر رضوی است.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان همه روزه به جز جمعه‌ها، محفل قرآنی «ابناءالرضا» ویژه نوجوانان با حضور قاریان نوجوان و کارشناس مجری در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. این محفل قرآنی با تلاوت قرآن قاریان نوجوان، بیان معارف دینی در قالب قصه، شعر و بازی به نوجوانان همراه خواهد بود.

احمدی‌زاده اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی «از قرآن بپرس»، «در محضر قرآن» و «ریحانه النبی(س)»،«خانواده قرآنی»، «آیینه دار کرامت» از دیگر برنامه‌های دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی است که از طریق فضای مجازی و پرتال آستان قدس رضوی و همچنین به صورت حضوری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در پایگاه‌های قرآنی حرم ثامن الحجج(ع) واقع در دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

برپایی کارگاه‌های هنری

احمدی‌زاده اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های هنری خوشنویسی، نقاشی، تذهیب و معرق در دو نوبت صبح و عصر در واحد هنرهای قرآنی دارالقرآن الکریم، کارگاه‌های قرآنی مهدالرضا همراه با ارائه آموزه‌های قرآنی در قالب نمایش، کاردستی، قصه و بازی ویژه خردسالان ۵ تا ۸ سال، برپایی کارگاه‌های قرائت قرآن و تصحیح قرائت نماز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ویژه برادران در دارالقرآن الکریم، صحن آزادی و رواق دارالحجه درنظر گرفته شده است؛ همچنین این برنامه‌ها ویژه خواهران نیز در رواق‌های امام خمینی(ره)، نجمه خاتون(س)، حضرت معصومه(س) و دارالتفسیر مقبره شیخ طبرسی و دارالحجه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: انجام نذر تلاوت قرآن، برگزاری کارگاه حفظ قرآن کریم ویژه خواهران، پاسخگویی تلفنی به سوالات قرانی و حدیثی زائران با شماره ۳۲۰۲۰، برگزاری نشست‌های قرآنی تفسیر و کرسی‌های معارف قرآنی از دیگر برنامه‌های اداره علوم قرآنی در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha