شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

حوزه / شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با شعار "قرآن، خانواده، همدلی" در محل نمایشگاه آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شب گذشته با حضور مسئولان استان خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و فعالان قرآنی در محل نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی و در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با شعار "قرآن، خانواده، همدلی" آغاز به کارکرد.

این نمایشگاه از ۵ تا ۱۱ فروردین هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی در باب الجواد حرم مطهر حرم رضوی، میزبان زائران و مجاوران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه بسیار خوبی است؛ از زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) دعوت می‌کنم با اعضای خانواده از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با بیان اینکه کارهای قرآنی ظرفیت برپایی نمایشگاه دائمی در طول سال را دارد، افزود: در این نمایشگاه بخش‌های مختلف فعالیت‌های خوب قرآنی با رویکردهایی از جمله هنری انجام‌ داده اند؛ خانواده‌ها بازدید از این نمایشگاه را مغتنم بدانند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بخش‌های بین‌المللی نمایشگاه قرآن، ادامه داد: افرادی که در این بخش شرکت کردند، همین‌که توانسته‌اند در حوزه قرآن و معرفتی نقش‌آفرینی داشته باشند قابل‌تقدیر است.

محمدحسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در حاشیه افتتاح شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: جمعی از تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی، فرمانداری، شهرداری، سازمان‌ها و بخش‌ مردمی به‌صورت ویژه در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: حوزه کودک یکی از بخش‌های فعال نمایشگاه قرآن و عترت است و در چند روزی که نمایشگاه برگزار می‌شود، در کنار زیارت حرم حضرت رضا(ع)، خانواده‌ها می‌توانند با حضور در این مکان از فضای تربیتی و قرآنی استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به بخش بین‌الملل که طلاب جامعه المصطفی از کشورهای هند، آذربایجان، پاکستان، کشورهای آفریقایی و افغانستان در آن شرکت کرده‌اند، یادآور شد: در این بخش طلاب غیرایرانی اظهار ارادات خود را به قرآن و ائمه اطهار(ع) در حوزه نشر و هنر ارائه داده‌اند.

حمید صمدی مسئول گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: این نمایشگاه ۱۵۰ غرفه در بخش‌های مختلف از جمله، زیارت، عترت، کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، رواق خدمت بخش ویژه آستان قدس رضوی، غرفه‌های هنری شامل کتابت و خوشنویسی قرآن کریم، صنایع خلاق و هنرهای تجسمی دارا است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان با ۱۳ غرفه در بخش مرکزی نمایشگاه به مشاوره و فعالیت‌های مختلف قرآنی می‌پردازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha