جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1076479
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
سیده مریم برقعی عضو شورای سیاستگذاری

حوزه/ عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: یک بانوی مدرّس حوزه باید در عرصه فرزندپروری و تدریس برای یاری امام زمان (ع) مجاهدپرور باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در یزد، خانم سیده مریم برقعی عضو حقیقی شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران کشور، عصر دیروز در اجلاسیه اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد که در سالن اجلاس امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: تربیت فرزندان و شاگردان که فرزندان معنوی استاد محسوب می شوند یک موهبت الهی است.

وی ادامه داد: یک بانوی مدرس حوزه باید در عرصه فرزندپروری و تدریس و برای یاری امام زمان (ع) مجاهدپرور باشد و این محقق با کسب مهارت و تهذیب نفس میسر می شود.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: برای مخاطب شناسی باید روش های مختلف تدریس را شناخت تا در راستای جذب و اقناع مخاطب بتوان گام های استواری برداشت.

برقعی راه حل مشکلات را برداشتن گام های هدفمند معرفی کرد و افزود: ایجاد راه حل برای بعضی از مشکلاتی که به حسب ظاهر به سختی رفع می شوند یک رفتار هدفمند محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قناعت پیشگی که از دیرباز مورد توجه مردم استان یزد بوده است، اظهار کرد: با وجودی که مردم استان یزد مردمی قانع هستند، مبحث ارزشمند قناعت و پرهیز از اسراف و مصرف زدگی را در امر تبلیغ مدنظر داشته باشید.

برقعی در پایان به سؤالات و پیشنهادات اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد پاسخ داد.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران هم در این نشست که با پاسخگویی به سئوالات اساتید همراه بود، اظهار کرد: یکی از دغدغه های جدی شورا بحث ساماندهی اساتید حوزه ها است.

حجت الاسلام هاشمی وظیفه اصلی شورای سیاستگذاری را حمایت از اساتید عنوان کرد و افزود: متأسفانه حمایت از اساتید آن طور که بایسته و شایسته است محقق نشده است.

وی ادامه داد: اتکا به کمک های دولتی برای حمایت از اساتید و کارکنان یک چالش جدی برای حوزه هاست که در سال آینده امیدواریم این مسائل مرتفع شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha