شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز باستانی، گفت: مراقب باشیم حرمت ماه مبارک زیر پا گذاشته نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد عصر چهارشنبه در اجلاسیه دانش آlوختگان منتخب که با حضور مدیران و جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد با بیان اینکه سال نو محاسن و معایبی دارد؛ اظهار داشت: خانه تکانی و نظافت منزل و آماده کردن خانه برای سال نو یکی از محاسن فرا رسیدن نوروز است.

وی، افزود: در روایت آمده است «ان الله تعالی جمیل و یحب الجمال» خداوند متعال زیباست و زیبایی ها را دوست دارد و در روایتی دیگر داریم که خداوند پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد. اما این به معنای بی بندوباری نیست؛ یکی از معایب سال نو این است که افراد به بهانه نشاط و شادی دست به هنجارشکنی می زنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز باستانی اظهار کرد: مراقب باشیم حرمت ماه مبارک زیر پا گذاشته نشود حتی کسانی که عذر شرعی دارند نیز باید مراقبت کنند در ملأعام روزه خواری نکنند و هر حرکتی که موجب هتک حرمت ماه خدا می شود جدا خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: سنت پسندیده عیدی دادن موجب خوشحال کردن دیگران و کودکان می شود که بسیار سنت پسندیده ای است، پیامبر اسلام(ص) می فرماید کسی که مؤمنی را خشنود کند گویی مرا خشنود کرده است و هر کس مرا خشنود کند گویی خدا را خشنود کرده است، افراد سالخورده و کودکان با عیدی گرفتن و هدیه گرفتن بسیار خشنود و شادمان می شوند.

وی با اشاره به بی حرمتی ها به طلبه ها به ویژه در ماه های اخیر، اظهار کرد: در گرفتاری ها و نزد بلایا و هتک حرمت ها با تأسی از حضرت زینب سلام الله علیها با مشکلات کنار بیایید و بدانید که خداوند به صابرین اجر جزیل عطا می کند. بنا به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام برای خیر رسانی به دیگران همت بگمارید. از ابتدای صبح تلاش کنید به دیگران خیر برسانید و درباره این موضوع به تفکر بپردازید. هیچ کاری برتر از این نیست که نفعی به دیگری برسانیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha