شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1076825
۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
تصاویر/مصاحبه وبازدید -حجت الاسلام والمسلمین وحید پور مدیر موسسه احکام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور از کارشناسان احکام به بیان «احکام رمضان» پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور از کارشناسان احکام به بیان «احکام رمضان» پرداخته است که تقدیم نگاه شما خوبان خواهد شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

عزیزانی که در ماه مبارک رمضان به مسافرت می روند و می خواهند قصد ده روز داشته باشند، باید توجه داشته باشند که وقتی قصد ده روز می کنند، باید تصمیم آنان این باشد که در یک مکان، ده روز را اقامت کنند و نمی توانند ده روز را در دو جا اقامت کنند که در این صورت، روزه های آنان صحیح نیست و نماز را نمی توانند کامل بخوانند.

بنابراین اگر قصد داشت در مکان واحدی بماند مثلا در همان مقصد بماند، اگر در ابتدایی که قصد دهه می کند در ذهن او این است که در بین این ۱۰ روز از این مکان خارج شود، دو صورت دارد.

یک صورت این است که قصد دارد در بین ۱۰ روز یک سفر شرعی داشته باشد یعنی رفت و برگشت ۴۱ کیلومتر یا بیشتر داشته باشد، قطعا قصد ۱۰ روز او محقق نمی شود؛ چون بنا دارد که به مسافت شرعی به بیرون برود؛ اما اگر در ذهن او هست که به اطراف می رود و از حد شرعی خارج نمی شود، تابع فتوای مراجع تقلید است که برخی مثل رهبری می فرماید اگر در طول ۱۰ روز بنا دارد مجموعا به اندازه ۶-۷ ساعت بیرون برود، اشکال ندارد؛ و الا قصد او محقق نمی شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha