دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد نبوی

حوزه/ مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: روزه، تمرین صبر، استقامت و بندگی است، کسی که روزه می‌گیرد در اصل ایمان، طاقت و استقامت خویش را در برابر سختی‌ها و ناملایمات به آزمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام سید محمد نبوی مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) سنندج، امروز در دیدار نوروزی با جمعی از طلاب و روحانیون سنندجی، ضمن تبریک فرا رسیدن بهار قرآن و بهار طبیعت، اظهار داشت: یکی از مشترکات تمام ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام، واجب بودن روزه برای پیروان آیین است و در این میان اسلام نگاه ویژه‌ای به ماه مبارک رمضان و روزه دار دارد.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء(ص) سنندج، گفت: روزه، تمرین صبر، استقامت و بندگی است، کسی که روزه می‌گیرد در اصل ایمان، طاقت و استقامت خویش را در برابر سختی‌ها و ناملایمات به آزمایش می‌گذارد.

این استاد حوزه افزود: از این رو روزه داران افرادی متدین، صبور، خداشناس و خاشع هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال شاهد تقارن دو عید مبارک و بزرگ رمضان و نوروز هستیم، عنوان کرد: باید کسانی که به هر نحو ممکن نمی‌توانند در این ضیافت الهی، یعنی ماه مبارک رمضان شرکت کنند قدر و حرمت این ماه عزیز را بدانند و خدایی ناکرده سهوا یا تعمدا بزرگی و حرمت ماه مهمانی خداوند را نشکنند، زیرا بی‌حرمتی به این روزهای عزیز گناهی نابخشودنی در نزد خداوند متعال محسوب می‌شود.

حجت الاسلام نبوی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس بیشتر با قرآن کریم است و لذا روزه‌دار باید همواره در این روزهای عزیز قدر این مهمانی بزرگ را به خوبی بداند و قرائت قرآن کریم را از اولویت‌های خویش قرار دهد، زیرا سعادت بشر در پیروی از قرآن که کلام خداوند متعال است، می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha