دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: ماه رمضان فصل ویژه‌ای است و در شرایط امروز که تنگناهای اقتصادی بر روی متوسطین جامعه و اقشار محروم سختی بیشتری تحمیل می‌کند، باید تلاش کنیم تا ماه رمضان ماه گشایش مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه شهرستان خوی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه رمضان، ماه بزرگی است که حسنات در آن اضافه می‌شود و سیئات محو می‌گردد.

وی با اشاره به فضایل ماه رمضان، گفت: هر کس در این ماه صدقه مختصری بدهد خداوند او را می‌آمرزد و هر کس به زیر دست نیکی کند مورد مغفرت قرار گرفته و هر کس اخلاقش را نیکو نماید، آمرزیده می‌شود و هر کس نیز خشمش را فرو خورد به غفران حق می‌رسد و هر کس صله رحم نماید، بخشیده خواهد شد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: این ماه چون ماه‌های دیگر نیست، وقتی می‌آید با برکت و رحمت می‌آید و وقتی می‌رود با غفران ذنوب می‌رود، خوبی‌ها در این ماه به چند برابر محاسبه می‌شود و اعمال خیر در این ماه قبول درگاه حق خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم خانی به استقبال جامع و درست از ماه مبارک رمضان توصیه کرد و یادآور شد: امیدواریم همه ما به ماه مبارک رمضان اهتمام ورزیم و حرمت ماه مبارک رمضان را پاس بداریم و آنان هم که از روزه عذر دارند، حرمت و شرافت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: از اصناف و نانوایی‌ها انتظار داریم که برنامه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که کرامت و حرمت این ماه مبارک حفظ شود.

امام جمعه خوی با تأکید بر اینکه باید برای مسجد برنامه‌های قرآنی و فرهنگی داشته باشیم، بیان کرد: مساجد ما به‌ویژه در ماه مبارک رمضان باید جایگاه جذب جوانان، نظم، برنامه فرهنگی و اخلاقی، قرائت قرآن و جلسات معرفتی باشند، مساجد خانه خداست و لذا کسی که وارد مسجد می‌شود، در بعضی از روایات به زائر خداوند از او تعبیر شده است، بنابراین سعی کنیم جایگاه مساجد را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: همین‌طور برنامه‌ریزی برای رسیدگی به فقرا و نیازمندان را با محوریت مساجد در برنامه‌های خود داشته باشیم، ماه رمضان فصل ویژه‌ای است و در شرایط امروز که تنگناهای اقتصادی بر روی متوسطین جامعه و اقشار محروم سختی بیشتری تحمیل می‌کند، باید تلاش کنیم تا ماه رمضان ماه گشایش مردم باشد.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به اهمیت بیت المال در جامعه اسلامی، اظهار کرد: وظایف مسئولان بیش از این‌ها است، اقلش این است که حقوق و اموال بیت‌المال را در محدوده اختیاراتشان مواظبت کنند و مراقب باشند که هوای نفس آن‌ها را در خیانت در اموال بیت‌المال و سودجویی برای خود نکشانند، البته در قوانین و مقررات اسلام و نظام اسلامی هم ما شاهد بندها و مقررات جدی هستیم که باید دستگاه‌ها آن را اعمال کنند.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی و دستگاه‌های مسئول نسبت به تصرف در اموال بیت‌المال، باید با شدت و قاطعیت برخورد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha