شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / نشست مدیر حوزه علمیه استان قزوین با ائمه جماعات وروحانیون شهرستان آوج وآبگرم قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: بسترساز وعده الهی، حاکمیت اسلام و فرهنگ دینی در جهان به واسطه ستمدیدگان و مظلومان، فرهنگ غنی تشیع بوده و خاستگاه این تشیع هم حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در جمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه آوج و آبگرم، اظهار داشت: هر یک از طلاب در هر نقطه‌ای که هستند و با هر ظرفیتی که دارند شایسته است از این فرصت در جهت جذب جوانان مستعد و انقلابی به حوزه علمیه، بهترین استفاده را ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: اگر واحدی در ورودی و جذب طلاب ضعف داشته باشد، باید مدیران واحدهای آموزشی وظیفه خود را بیشتر و بهتر در آن منطقه ایفا نمایند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: بسترساز وعده الهی، حاکمیت اسلام و فرهنگ دینی در جهان به واسطه ستم دیدگان و مظلومان، فرهنگ غنی تشیع بوده و خاستگاه این تشیع هم حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: در روایات متعدد تاکید شده علما کفیل ایتام آل محمد(ص) هستند، کفالت به این معنا که علمایی باید به حوزه‌های علمیه ورود کنند تا به دانش روز مجهز گردند و کفالت ایتام آل محمد(ص) را بر عهده بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی اظهار کرد: ما وقتی با چالش‌ها و آسیب‌های کلان در جامعه مواجه می‌شویم، در ریشه‌یابی مشاهده می‌کنیم که دشمن از بی‌خبری مردم در سایه گسست میان نسل‌ها استفاده کرده و آنها را فریب می‌دهد.

وی یادآور شد: در خصوص مسئله جذب طلاب، خوشبختانه استان قزوین کمیته جذب را تشکیل داده و رابط استانی را هم مشخص نموده است، از این رو تمام روحانیون به ویژه علمایی که در صحنه جهاد تبیین هستند در این راستا مسئولیت و وظیفه مضاعفی دارند.

دشمن از بی خبری مردم برای فریب آنان استفاده می کند/ با جهاد تبیین اطلاع رسانی کنید

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha