سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امیدواریم خدای متعال عنایت کند که بر اساس آیه ۳۲ سوره حج بتوانیم شعائر الهی را محترم بشماریم و از پراکندگی، آشفتگی و به هم ریختگی حذر کنیم و به تعبیر عامیانه، یک برنامه آبرومندانه و خداپسندانه را در روز عید فطر برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در اولین جلسه هماهنگی نماز عید سعید فطر، اظهار داشت: امیدواریم خدای متعال عنایت کند که بر اساس آیه ۳۲ سوره حج بتوانیم شعائر الهی را محترم بشماریم و از پراکندگی، آشفتگی و به هم ریختگی حذر کنیم و به تعبیر عامیانه، یک برنامه آبرومندانه و خداپسندانه را در روز عید فطر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این فضا، همت، بسیج و حضور ائمه جماعات اهمیت ویژه‌ای دارد، اگر بتوانیم هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم، همانند سال‌های گذشته اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وسائل‌الشیعه منبع روایات فقهی است و در آن روایت ضعیف نداریم، در این کتاب آمده است که امیرالمؤمنین(ع) زمانی که نماز عید فطر را اقامه می‌کردند، مردم پای برهنه به بیرون شهر می‌رفتند و نماز را زیر آسمان برگزار می‌کردند، کسانی آمدند به حضرت پیشنهاد کردند که عده‌ای پیر، ناتوان و ضعیف هستند، آمدن به بیرون از شهر برای آن‌ها میسر نیست، اجازه دهید یک نماز دیگری را هم در داخل مسجد کوفه برای این عده برگزار کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در پاسخ فرمودند، من نمی‌خواهم بدعت بگذارم، یعنی این یک حرکت جمعی و عمومی است و ما نیز باید به تأسی از حضرت نماز عید سعید فطر را به صورت یکپارچه برگزار کنیم.

در ابتدای این جلسه نیز علی شفیعی‌شاد مسئول ستاد نماز جمعه قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های نماز عید فطر، گفت: تلاش می‌کنیم با همدلی هر چه بیشترِ همه مسئولان و متولیان امر، امسال نیز مانند سال‌های گذشته نماز عید سعید فطر به صورت متمرکز و یکپارچه برگزار شود.

گفتنی است در این جلسه هماهنگی‌های اولیه برای برگزاری متمرکز نماز عید سعید فطر صورت گرفت.

نماز عید سعید فطر متمرکز برگزار شود

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha