جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بزرگترین گناه بعد از شرک، گناهی است که انسان بر ارتکاب آن اصرار نماید هر چند آن گناه صغیره باشد؛ کوچک شمردن، افتخار کردن، اصرار کردن و شاد بودن از انجام گناه، گناه را سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در پنجمین روز ماه مبارک رمضان در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره روم که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: آیه دهم سوره روم دارای پیام و حاوی نکاتی مهم است که طبق این آیه کسانی است که بعد از گناه توبه نمی‌کنند عاقبتشان کفر، تکذیب آیات خداوند و مسخره نمودن دین خداوند است.

وی افزود: عاقبت هر انسانی بسیار مهم است و کلمه عاقبت مکرر در آیات قرآن ذکر شده و فرجام هر انسانی در نهایت مرگ است اما نحوه مرگ انسان بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تمسخر و تکذیب دین، نتیجه تکرار و اصرار بر گناه است چرا که تکرار معاصی انسان را نسبت به دین بی‌تفاوت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: کسی حق ندارد حرمت ماه رمضان را بشکند و به صورت علنی اقدام به اکل و شرب و… نماید حتی اگر آن شخص مسافر باشد.

وی اظهار داشت: سلامت در تولد، سلامت در مرگ و سلامت در قیامت بسیار با ارزش و مهم است و انسان باید به گونه ای در این دنیا زندگی نماید که عاقبت به خیری را به همراه داشته باشد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی یادآور شد: پیامبران الهی نگران عاقبت خود بودند و همواره از خداوند در خواست می‌نمودند به هنگام مرگ عاقبت به خیر شوند.

وی در ادامه گفت: طبق روایت، راسخون در علم منظور ائمه معصومین هستند و همین حضرات معصومین دعایی در قرآن دارند که در خصوص عاقبت به خیری است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: حضرت زینب سلام الله علیها همین آیه دهم سوره روم را در مقابل یزید ملعون خواند و با خطبه آتشین در مقابل اقدامات یزید افشاگری نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطر نشان کرد: اگر گناه در متن زندگی انسان گسترش پیدا کند نتیجه اش تمسخر دین و تکذیب دین الهی و کفر به درگاه الهی است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: لقمه حرام، محبت به دنیا، تکبر، تکرار معاصی، حب ریاست و پیروی از شیطان عاقبت انسان را به کفر می کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یادآور شد: هیچ انسانی از انجام گناه در امان نیست اما کوچک شمردن معاصی، افتخار به انجام معاصی، شادی در گناه و اصرار بر معاصی، گناه را سنگین‌تر می‌کند و صاحب آن را هیچگاه مورد مغفرت الهی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: طبق روایت بزرگترین گناه بعد از شرک، گناهی است که انسان بر ارتکاب آن اصرار نماید هر چند آن گناه صغیره باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    خداوند در آیه 116 سوره مبارکه نساء می فرماید: إنَّ اللهَ لا يَغفِرُ أن يُشْرَكَ بـِهِ وَ يَغفِرُ ما دونَ ذلِكَ لِمَن يَشاءُ وَ مَن يُشْركْ باللهِ فـَقـَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعيدًا خدا کسی که به او شرک بورزد را نمی آمرزد جناب استاد بعد از گناه کبیره شرک بخدا گناه صغیره برای انسان مشرک چه معنایی دارد که اصراربکند یا نکند
    • ماهیت IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      انسان مشرک؟! شرک گناهی است که گویا دی ان ای روحی روانی فرد را تغییر میدهد، و طبعا بدون توبه امکان آمرزش ندارد، اما گناهان دیگر که طرف مسلمان است و تغییر ماهوی ندارد، اصرارش موجب کبیره شدنش می باشد و ...
  • رضا IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    حیف شد لذت دین و دینداری را از ما گرفتند ، یادش بخیر ماه رمضان ، دعا کمیل و..... دینداری چنان در زیر لایه های از نفاق مدفون شد که مردم از شخصی که ظاهرا متدین است میترسند . من وقتی جبهه بودم شبهای قبل از عملیات فراموش شدنی نبود حالا اون آدم ها کجان؟
    • منشأ IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      آلات لهو و غنا نفاق زایند، تا اینها از صدا و سیما رخت برنبندند همچنان نفاق رو به تزاید خواهد بود، اولین آثار نفاقی در پی تشدید بکارگیری آلات لهو و غنا در همان زمان در جبهه ها ظاهر شد و کرد آن چه کرد و همچنان می تازند!
    • لایجتمعان IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      یادتون نیست پس از رواج هرزه شادی هایی مثل آلات لهو و غنا و آوازهای کذایی، چه بر سر جماعات، زیارات، توسلات، دعاها و ... آمد؟ هیهات که در فضای رشد هرزه، گیاه اصلی ...