شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تفسیر قرآن حجت الاسلام والمسلمین حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری

حوزه / نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دژ مستحکم و پناهگاه انسان در برابر شیطان، پناه بردن به خداوند و عبادت است، که اصل عبادت، ذکر الله و پاداش مقاومت در مقابل شیطان و وسوسه‌هایش، بهشت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم، با تاکید بر موضوع اخلاق عملی الهی و با اشاره به آیه ۶ سوره فاطر، اظهار داشت: شیطان به عنوان دشمن انسان، هدفش گمراهی و ضلالت انسان است.

وی با بیان اینکه تسلط شیطان بر کسانی است که ولایتش را از طریق قبولی وسوسه‌های شیطانی می‌پذیرند، افزود: عمل به دستورات شیطانی، منجر به گناه می‌شود، گناهی که شرک محسوب می‌شود. بنابراین امتحان خداوند بدون شیطان صورت نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: دژ مستحکم و پناهگاه انسان در برابر شیطان، پناه بردن به خداوند و عبادت است، که اصل عبادت، ذکر الله و پاداش مقاومت در مقابل شیطان و وسوسه‌هایش، بهشت خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به آیات ۲۰۰ الی ۲۰۲ سوره اعراف و تعبیر آیت‌الله العظمی جوادی آملی در این خصوص اشاره کرد و گفت: شیطان، همانند سگ شکاری با برنامه همیشه آماده شکار است و حصن انسان از شکار شدن توسط شیطان، یاد خدا است.

وی یادآور شد: راه نفوذ شیطان به درون انسان غفلت است، اما ذکر الله و ذکر اهل بیت(ع) که همان ذکرالله است، راه نجات انسان از شر وسوسه‌های شیطان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حدیثی که کلینی از امام صادق(ع) نقل کرده است، اظهار کرد: حضرت فرمودند: "خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود، شیطان از آن فرار می‌کند، برکت به خانه می‌آید، ملائکه در آن نازل و خانه نورانی می‌شود و بلعکس خانه‌ای که در آن قران تلاوت نشود و ذکر خداوند در آن نباشد، محل سکونت شیطان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha