شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بحرین

حوزه/ سازمان عفو ​​بین‌الملل گزارش سالانه خود را درباره بحرین در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد و تاکید نمود: مقامات رژیم آل خلیفه به محدود کردن آزادی بیان و تجمع، ادامه می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سازمان عفو بین‌الملل گزارش سالانه خود را درباره بحرین در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد و تاکید نمود: مقامات رژیم آل خلیفه به محدود کردن آزادی بیان و تجمع، بازداشت زندانیان به دلیل استفاده از این حقوق، و شکنجه، بدرفتاری و بی توجهی پزشکی به عنوان راهی برای انتقام، ادامه می دهند.

این سازمان در گزارش خود در وب سایت خود گفته است که حداقل شش زندانی در طول سال مورد شکنجه و سایر بدرفتاری ها قرار گرفته اند و به بازداشت شدگان «احمد جعفر محمد، احمد جابر احمد و عبد علی خیر» اشاره کرد و همچنین این گزارش به نقض حق سلامت زندانیان از طریق عدم ارائه مراقبت های پزشکی کافی در مقایسه با آنچه در دسترس جامعه است اشاره می کند.

سازمان عفو بین الملل تأیید کرد: مقامات زندان عمداً زندانیانی را که از نظرات خود در مورد مراقبت های پزشکی به عنوان یک اقدام تنبیهی سخن می گفتند، محروم می کنند، همچنین این وضعیت در مورد زندانی عقیدتی «عبدالهادی الخواجه» که شعارهایی در حمایت از فلسطینی ها سرداد، وجود دارد و زندانی «حسن عبدالله بوتی» دو روز پس از تشخیص بیماری سل از بیمارستان به همراه هشت زندانی دیگر به سلول خود بازگردانده شد.

این سازمان وی خاطرنشان کرد که وزارت کشور بحرین از ماه ژوئن تا پایان سال از تعیین قرار ملاقات با دندانپزشک برای حسن مشیمع، از انقلابیون سرشناس ۷۴ ساله خودداری کرد. او از درد شدید دندان هایش رنج می برد و یکی از آنها را از دست داده بود و از سال ۲۰۱۱ به دلیل شرکت در تظاهرات گسترده در زندان به سر می برد.

عفو بین الملل اشاره کرد: مقامات رژیم آل خلیفه همچنان به محدود کردن تماس های تلفنی زندانیان با اعضای خانواده آنها به عنوان یک اقدام تنبیهی ادامه می دهند و ملاقات خانواده با زندانیان از آغاز همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ ممنوع بوده است. این رژیم همچنین به مصادره نوشته های «عبدالجلیل السنگاس» که از سال ۲۰۱۱ به دلیل استفاده از حق آزادی بیان خود در آن سال زندانی بود، ادامه داد و در واکنش به آن، وی بیش از یک سال در اعتصاب غذا باقی ماند که به طور قابل توجهی سلامتی او را تضعیف کرد.

به گفته این گزارش، مقامات رژیم بحین همچنان به بازداشت زندانیان به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و تجمع ادامه می دهند و شش نفر از اعضای خانواده زندانی عقیدتی حسن مشیمع به دلیل اعتراض مسالمت آمیز از طرف او دستگیر شدند و ده رهبر زندانی از سال ۲۰۱۱ به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و تجمع در جریان اعتراضات گسترده در آن سال بازداشت شده اند. به همین ترتیب، شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق، که در حال گذراندن حبس ابد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha