پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
"حسن مشیمع" زندانی انقلابی و رهبر جنبش حق بحرین

حوزه/ شیخ حسن مشیمع روحانی شیعه و از برجسته‌ترین رهبران مخالف رژیم آل‌خلیفه تأکید کرد که حاضر به آزادی بر اساس عفو مشروط رژیم حاکم نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ حسن مشیمع روحانی شیعه و از برجسته‌ترین رهبران مخالف رژیم آل‌خلیفه تأکید کرد که حاضر به آزادی بر اساس عفو مشروط رژیم حاکم نیست.

به نقل از رسانه‌ها حجت الاسلام والمسلمین حسن مشیمع روحانی شیعه و دبیرکل جنبش «حق» بحرین و از برجسته‌ترین رهبران مخالف رژیم آل‌خلیفه در این کشور که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در زندان بوده و محکوم به حبس ابد شده است شب گذشته در یک بیانیه رسمی که توسط پسرش منتشر شد تأکید کرد که حاضر به آزادی بر اساس عفو مشروط رژیم حاکم نیست.

وی در این بیانیه با اشاره به آیه‌ ۳۳ سوره  یوسف «رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ: پروردگارا زندان برای من دوست‏ داشتنی‏‌تر است از آنچه مرا به آن می‌خوانند» تأکید کرد: اگر میان «آزادی ذلیلانه مشروط» و «بقا در زندان» مخیر به انتخاب شوم بی شک زندان در نزد من محبوب‌تر است.

آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نیز این موضع والای شیخ حسن مشیمع را ستوده تأکید کرد: شکر و تقدیر از استاد حسن مشیمع برای موضع شرافتمندانه‌ای که اتخاذ کرده‌اند و اینکه قضیه و آرمان ملت را که قضیه خود او نیز هست، بر نیاز ضروری خویش برای آزادی از زندان و حفظ سلامتی مقدم داشته‌اند. زندان‌ها، تبعیدگاه‌ها و همه میادین بحرین مملو از اینگونه ایستادگی‌ها است.

۱۰ سال حبس ظالمانه و بدون خدمات پزشکی

شایان ذکر است که حسن مشیمع در سال ۲۰۱۱ میلادی به خاطر نقش داشتن و همراهی با رهبران دیگر در انقلاب فوریه بحرین، به زندان ابد محکوم شده شده است. در آن سال ده ها هزار نفر از شهروندان که بیشتر آنها شیعه بودند، به خیابان ها آمده و خواستار یک دولت منتخب شدند که از سیاست های تبعیض نژادی و آزار و اذیت شیعیان دست بردارد.

تیر ماه ۱۳۹۶ بود که منابع بحرینی اعلام کردند از سران و رهبران انقلابی بحرین که در زندان جو به سر می برند از جمله شیخ حسن مشیمع اطلاعی در دست نیست.

چند ماه بعد ۱۰ سازمان مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل و مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین در بیانیه ای مشترک در مورد سلامتی حسن مشیمع رهبر انقلابی زندانی شده اظهار نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده: مشیمع هفتاد ساله همچنان از مداوای پزشکی و حق ملاقات با خانواده خود محروم است و از بیماری سرطان رنج می برد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد تا سرطان وی مداوا شود.

یکسال بعد نیز وی به بیمارستان نظامی منتقل شد اما همچنان مداوای این روحانی بحرینی با کارشکنی روبروست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha