جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عفو بین الملل خواستار لغو بازداشت موقت زندانیان فلسطینی شد

حوزه/ سازمان عفو بین الملل، بازداشت موقت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی را که بدون اتهام و محاکمه سال‌ها در اسارت‌گاه‌های اسرائیلی به سر می‌برند، محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، یک سازمان مدافع حقوق بشر بین المللی خواستار آزادسازی زندانیان فلسطینی شد که بدون هیچ جرم و محکومیتی در اسارتگاه های اسرائیل به سر می‌برند.

سازمان عفو بین الملل، بازداشت موقت (اداری) فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل را که بدون اتهام و محاکمه و بر اساس شواهد نامعلوم انجام می‌گیرد، محکوم کرد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی اخیرا بازداشت موقت (اداری) سه زندانی سیاسی برجسته در سرزمین‌های اشغالی را تمدید ساخته است. در دو هفته گذشته مقامات اسرائیلی بازداشت احمد قطامش، استاد دانشگاه فلسطینی، محمد ابوسخا یک مجری سیرک و حسن صدفی فعال و روزنامه نگار فلسطینی را که بدون هیچ جرمی در زندان به سر می‌برند، تمدید کرده است.

در بیانیه منتشر شده توسط عفو بین الملل، بازداشت قطامش اندیشمند و استاد دانشگاه 67 ساله فلسطینی محکوم شد. در این بیانیه آمده است: قطامش یک منتقد صریح مقامات اسرائیلی، فلسطینی و پیمان اسلو است که خواستار تغییر اساسی در چشم انداز سیاسی و استراتژی‌های فلسطینی‌ها، پایان دادن به اختلافات میان رهبران فلسطینی و  رسیدگی به نارضایتی‌ها و وضعیت مردم فلسطین می‌باشد. وی اخیرا حمایت قاطعانه خود را از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی نشان داده و عفو بین الملل براین اعتقاد است که بازداشت و دستگیری او تنها به دلیل فعالیت‌های سیاسی، انتقادات و حمایت‌های او از جنبش‌های فلسطینی است و هدف این اقدام اسرائیل نیز تنها  تضعیف حرکات مردمی فلسطین می‌باشد.

این زندانی فلسطینی که 8 سال تحت بازداشت اداری، بدون هیچ اتهام و دادگاهی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، اخیرا در دسامبر 2013 آزاد شده بود.

همسر او به عفو بین الملل گفته بود که در نتیجه بدرفتاری با وی و بی‌توجهی‌های پزشکی در زندان‌های اسرائیل، گوش داخلی او دچار آسیب شده و او قادر به تعادل در هنگام ایستادن نیست. وی همچنین گاها دچار غش و بیهوشی ناگهانی می‌شود.

سازمان عفو بین الملل همچنین از مقامات اسرائیل خواستار دسترسی سریع به مراقبت‌های بهداشتی مناسب و درمان پزشکی و آزادی سریع این زندانی فلسطینی شد.

مقامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اجازه دارند فلسطینیان را بدون هیچ اتهامی 3-6 ماه در بازداشت موقت در زندان نگه داشته و به راحتی پس از این دوره، بازداشت آنان را دوباره تمدید کنند. این نوع بازداشت‌های تجدیدپذیر و بی‌دلیل می‌تواند یک دوره نامحدود زمانی و حتی سال‌ها به طول انجامند.

به گفته گروه‌های حقوق بشر، رژیم صهیونیستی از بازداشت اداری برای سرکوب فعالان سیاسی و اجتماعی به ویژه روزنامه‌نگاران و سیاستمداران فلسطینی استفاده می‌کند. به گفته گروه حقوق بشر ادامیر، 6 هزار و 200 فلسطینی تا ما می 2017 در بازداشت اسرائیل بوده‌اند که 490 نفر آنان در حبس موقت به سر می‌برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha