شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آنتونیو گوترز

حوزه/آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل حمایت خود را از « آنروا » اعلام کرده و خواستار حمایت کشورهای عضو از این سازمان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از trtworld،  دبیرکل سازمان ملل متحد از« آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد»  برای آوارگان فلسطینی حمایت کرد، این درحالی است که پیشتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار توقف این سازمان شده بود.

به گفته فرحان الحق سخنگوی این آژانس، آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به دشمن‌ورزی‌های اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به «آژانس کار و امداد سازمان ملل» برای آوارگان فلسطینی با نام مخفف « آنروا » و ادعاهای بی‌پایه و اساس نسبت به یکپارچگی عمالیاتی این سازمان ابراز نگرانی کرده و حمایت خود را نسبت به آن ابراز داشته است.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل حمایت خود را از این آژانس ابراز داشته و نقش این سازمان را در ارائه خدمات ضروری و حمایت از حقوق میلیون‌ها پناهنده فلسطینی در سراسر خاورمیانه مورد تحسین قرار داده است.

الحق در ادامه گفت: گوترز همچنین با تمامی کشورهای عضو سازمان ملل تماس گرفته و خواستار حمایت آن‌ها از آژانس شد تا آنروا بتواند در جایگاهی بی‌طرفانه وظایف خود را به انجام رسانده نقش کارآمد و ضروری خود را ایفاء کند.

این سخنان در پی ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته شد که روز یکشنبه خواستار برچیده شدن این آژانس شده و آن را متهم به تحریک ضدیهودیت کرده بود.

این درحالی است که رژیم اسرائیل بارها به دلیل هدف قرار دادن گروه‌های امدادرسانی به ویژه گروه‌های فعال برای حقوق فلسطینیان، مورد انتقاد جامعه بین المللی قرار گرفته است. پارلمان رژیم صهیونیستی نیز سال گذشته قانونی به تصویب رساند که طی آن تمامی سازمان‌های حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی تنها تحت نظارت و زیر نظر کامل اسرائیل اجازه فعالیت خواهند داشت. این رژیم در ماه مارس امسال نیز قانون جدیدی تصویب کرده تا از ورود فعالان حقوق بشر که حامی بایکوت اسرائیل هستند به داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلوگیری به عمل آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha