شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان، گفت: جوانان ما سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند و جذب آنها و بازکردن گره‌های ذهنی و پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان با تکیه بر حلم و حسن خلق در خانواده و اجتماع نقطه مقابل برنامه‌های دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست حجت الاسلام والمسلمین صالح رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان با کارکنان این نمایندگی امروز در سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران همواره با انواع چالش‌ها نظیر تجزیه طلب‌ها، جنگ تحمیلی، تخریب چهره انقلاب اسلامی، تحریم‌های اقتصادی، جنگ‌های تبلیعاتی و روانی، کارشکنی‌ها و در شش ماهه اخیر نیز با یک جنگ ترکیبی مهندسی شده تمام عیار، مواجه بوده است.

هژمونی غرب در همه کشورها دچار چالش شده است

وی با بیان اینکه خداوند متعال همواره اراده خود را برای حفظ این نظام و ایران اسلامی نشان داده است، گفت: امروز هژمونی غرب در همه کشورهای استعمارگر نظیر آمریکا، فرانسه و حتی اسرائیل غاصب با اراده خداوند به چالش کشیده شده است و دست خدا به وضوح در جریانات و آشوب‌های اخیر این کشورها عیان است.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان، افزود: به استناد آیه وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ، وعده خدا در قرآن نصرت مؤمنان به شرط ایمان و استقامت است.

رویارویی آشکار بین تمدن اسلام و غرب

حجت الاسلام والمسلمین صالح، با بیان اینکه امروز یک رویارویی آشکار میان تمدن اسلام و غرب حاصل شده و غرب دین را به عنوان یک عامل فردی و نه عاملی برای حکومت می‌داند، اظهار کرد: سقوط امپراطوری عثمانی نیز با توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی و با همین نوع نگاه، آغاز شد.

وی تصریح کرد: با این تجربه امروز یهودیان، همان نسخه‌ای را که برای سقوط امپراطوری عثمانی پیچیده بودند در جریان اغتشاشات اخیر در دستور کار قرار دادند.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان، با بیان اینکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های انقلاب اسلامی، اسلام انقلابی با شاخصه‌های غدیر، عاشورا و مهدویت است، تصریح کرد: «غدیر» در معنای اصل ولایت ائمه اطهار(ع)، «عاشورا» مظهر اسلام جهادی شهادت طلب سازش ناپذیر با ظلم بوده و «مهدویت» نیز همان آرمان جهان در عصر غیبت مبتنی بر مرجعیت و ولایت فقیه است.

مهمترین شاخص ولایتی مقام معظم رهبری، حفظ اندیشه و خط فکری امام خمینی(ره) است

حجت الاسلام والمسلمین صالح، با بیان اینکه مهمترین شاخص ولایتی رهبر معظم انقلاب، حفظ اندیشه و خط فکری سازش ناپذیری امام خمینی(ره) با ظلم، استکبار و استعمار است، خاطرنشان کرد: امروز بحث حاکمیت دینی مد نظر بوده و در دل حاکمیت دینی وقوع برخی از کارشکنی‌ها و جرائم حکومتی در بدنه حکومت اجتناب‌ناپذیر است، اما این مسائل نمی‌تواند به شاکله نظام مبتنی بر مبانی دینی مستحکم خدشه وارد کند و لازمه پشتیبانی از این انقلاب کار جهادی است، لذا بحث ناکار آمد نشان دادن نظام، تجزیه‌طلبی، تحریف، تولید شایعات و نشر اکاذیب گزینه‌های روی میز دشمنان انقلاب است و رویکرد ما نیز همواره حمایت و پیروی از رهبری برای حفظ کیان نظام و اسلام ناب است.

جوانان ما سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان، با بیان اینکه جوانان ما سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند و جذب آنها و بازکردن گره‌های ذهنی و پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان با تکیه بر حلم و حسن خلق در خانواده و اجتماع نقطه مقابل برنامه‌های دشمن است، یادآور شد: تقویت ارتباط با حرم مطهر و زیارت امام رضا(ع) در خانواده‌ها، بها دادن به فرزندان، مشورت گرفتن از آن‌ها و تقویت حجاب در خانواده، بسیار در این زمینه مؤثر هستند.

امروز یکپارچگی ایران اسلامی یک نقطه اقتدار است

وی افزود: امروز یکپارچگی ایران اسلامی یک نقطه اقتدار است و دشمن به دنبال گسست این یکپارچگی است و لازمه مقابله با این مسئله نیز، تقویت حُسن وطن پرستی مبتنی بر تقویت روحیه دینی و معنوی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان است.

تفکرات و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب باید در رأس امور باشد

حجت الاسلام والمسلمین صالح، با بیان اینکه المصطفی به‌عنوان یک نهاد رسالت مدار، نقش آفرین در عرصه جهانی با هدف تربیت کادر برای جهان اسلام است و از این رو، تفکرات و بینش سیاسی رهبر معظم انقلاب در این نهاد زیرمجموعه رهبری، باید همواره در سرلوحه امور باشد، اظهار کرد: همواره سیر مطالعاتی سیره رهبری باید به صورت مستمر و جدی در میان کارکنان ادارات و سازمان‌ها مورد تأکید باشد و پیوسته تقویت شود.

نمایندگی المصطفی در خراسان جهت رشد ابعاد کمی و کیفی فعال است

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان، خاطرنشان کرد: امروز این سازمان در همه ابعاد مختلف کمی و کیفی مورد نیاز در عرصه‌های مختلف، به‌خصوص در زمینه‌های جذب و رشد چارت سازمانی و سایر حوزه‌های موجود فعال است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha