جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: صهیونیست‌ها را ببینید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند اینها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید، اما خودشان برای نابودی عجله دارند و مدام می‌گویند فروپاشی نزدیک است و به ۸۰ سالگی نمی‌رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه، اظهار داشت: از شب‌های قدر استفاده و برای آخرت خود توشه برداریم و از کارهای بیهوده و بی‌ارزش دوری کنیم.

امام جمعه شبانکاره، با بیان اینکه شب‌های ماه مبارک رمضان برای راز و نیاز با معبود، بی‌همتا است و اگر برنامه و جشنی برگزار می‌شود مراقب باشیم که با گناه و معصیت همراه نباشد، افزود: مبادا یک وقت به خاطر برنامه‌ای، ترویج و اشاعه حرام شرعی صورت گیرد.

وی یادآور شد: جدیدا مشاهده می‌شود به بهانه جُنگ شادی یا جشن، از برخی آلات موسیقی استفاده می‌شود این کار اشتباه است، با کار حرام نمی‌شود مردم را به دین دعوت کرد، جالب است اسمش را هم برنامه و کار فرهنگی می‌گذاریم، در حالی که هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی ندارد.

حجت الاسلام پُردل، عنوان کرد: همین بی‌خیالی و بی‌توجهی باعث شده که دچار بدحجابی و کشف حجاب در جامعه شویم؛ کم کم فرهنگ‌های غلط را وارد دین کردیم، حالا گیر افتادیم.

وی ادامه داد: چند سال پیش بنده خدایی می‌گفت بگذارید مردم شاد باشند، چرا عده‌ای می خواهند جلوی شادی و نشاط مردم را بگیرند، همین افراد، این فرهنگ غلط و بی بند و باری را در جامعه رواج دادند.

وی تأکید کرد: ما برای اینکه ولنگاری، فساد، بی‌حیایی، بی‌عفتی و بی‌حجابی نباشد، چقدر خون دادیم، جوان دادیم و هنوز هم می‌دهیم، مسئولان و کارگزاران نظام باید به گوش و هوش باشند و جلوی کارهایی که باعث فساد و فحشا در جامعه می‌شود را بگیرند، ما اگر سکوت کنیم و جلوگیری نکنیم، شریک گناه و جرم خواهیم شد.

امام جمعه شبانکاره، با تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین(ع)، گفت: این امام بزرگوار، تمام وجود خودش را در راه دین صرف کرد و شب و روز در خدمت مردم بود، اما در عین ناجوانمردی همسرش را در جوانی کشتند و دستانش را بستند و ۲۵ سال خانه نشینش کردند، ولی همه را به خاطر دین و قرآن تحمل کرد.

وی با اشاره به تبلیغات شدید دشمن در زمان امام علی(ع) و بیان اینکه نباید اجازه دهیم دشمن با تبلیغات خود موج سواری کند، ابراز کرد: الان تبلیغات دشمن را ببینید، از جمهوری اسلامی چه شبهی برای مردم دنیا درست می‌کند، البته این هم نتیجه نخواهد داد و نقشه و حربه دشمن کارساز نخواهد بود، همانطور که هزار و اندی سال از شهادت امیرالمومنین(ع) می‌گذرد و از همان لحظه شهادت تا امروز، به تعداد عاشقان و مریدان حضرت افزوده شده و می‌شود.

وی یادآور شد: برای نظام ما که نظام علوی و اسلامی است نیز همین اتفاق خواهد افتاد و ان‌شاء‌الله به لطف الهی و اراده ملت بزرگ ایران اسلامی، بر تمام نقشه‌ها و تهدیدهای دشمن و تحریم‌های استکبار پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام پُردل، تصریح کرد: امروز حال و روز آمریکا و رسوایی که برای رییس‌جمهور قبلی آن، ترامپ قاتل شهید سلیمانی عزیز افتاده را ببینید، البته این تازه شروع راه است و باید تاوان این خون به ناحق ریخته شده را بدجور پس بدهد.

وی بیان کرد: صهیونیست‌ها را ببینید که به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند اینها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید، اما خودشان برای نابودی عجله دارند و مدام می‌گویند فروپاشی نزدیک است و به ۸۰ سالگی نمی‌رسیم.

امام جمعه شبانکاره، با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای، خاطرنشان کرد: محصول تلاش چهل‌ساله، اکنون برابر چشم ما است، کشور و ملّتی رکورددار در شتاب پیشرفت‌های علمی و رسیدن به رتبه‌های بالا در دانش‌ها و فنّاوری‌های مهم، از قبیل هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن، هستیم.

وی افزود: سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل شهدای هسته‌ای نیز داده است، به‌پاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما به شدّت بیمناک است، ناکام سازید.

حجت الاسلام پُردل با اشاره به سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۵۸، گفت: از همین تریبون مقدس از همه کارکنان بنیاد مسکن جهت رفع محرومیت زدایی و کمک به اقشار ضعیف و مستضعف جامعه که وظیفه ذاتی این بنیاد است، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با تقدیر از اجرای برنامه‌های فرهنگی ارزشمند در ماه مبارک رمضان، در سطح بخش شبانکاره، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها باید تقویت و دیده شود و همه برای حفظ نسل آینده کمک کنیم و اجازه ندهیم دشمن این نوجوانان و جوانان را از دین و نظام جدا کند، متولیان فرهنگی باید با اتحاد و همدلی و همکاری، کارها را پیش ببرند تا نتیجه خوبی کسب کنند.

امام جمعه شبانکاره، با اشاره به مطالبات مردم منطقه بر لزوم پیگیری و حل آن توسط بخشدار و فرماندار تأکید کرد و یادآور شد: اولین مورد بحث داروخانه است که متأسفانه از ساعت ۱۰ شب به بعد خدمات نمی‌دهد، چون شبانه روزی نیست، یعنی خدای ناکرده اگر کسی ساعت ۱۱ شب حالش بد شد و به مشکل برخورد، داروخانه بسته است، این فرد باید چکار کند تا برسد به شهرهای اطراف نیز خدای ناکرده اتفاق ناگواری برایش رخ خواهد داد، بنابراین درخواست عموم مردم این است یک داروخانه شبانه روزی در بخش دایر شود، این خواسته به حق مردم است.

وی در بحث آب منطقه شبانکاره نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیر جدید و بومی اداره آب، نسبت به قبوض آب و تعویض کنتور آب بعضی از منازل اقدام و این مشکل مردم را حل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha