جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سخنرانی آیت الله علم الهدی اولین سالگرد شهدای حمله تروریستی در حرم رضوی

حوزه/ امام‌جمعه مشهد گفت: موقعیت ما در دنیای اسلام، موقعیت خیلی حساسی است، همه دنیا از جمله جریان استکبار جهانی متعهد شده است، تمام تلاش خود را می‌کند که به تنها جبهه اسلام ناب محمدی، ایران حمله کند و ما باید مقاومت کنیم، ایثارگری در راه دین برادر و خواهر نمی‌شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، شب گذشته در مراسم سالگرد شهدای حمله تروریستی حرم مطهر رضوی و شهدای مدافع حرم و امنیت مشهد در حسینیه امام خمینی(ره) در جمع اقشار مختلف این شهر، اظهار داشت: حضور اقشار مختلف در مراسم سالگرد شهدای حرم قابل‌ تقدیر و قدردانی است، در مسئله ایثار و فداکاری در راه خدا بزرگ‌ترین نتیجه و اثر، پایداری این فرهنگ در جامعه دینی و انقلابی است.

وی افزود: حادثه تروریستی در حرم رضوی سه شهید داشت، دو تن از این افراد به شهادت رسیدند و سومین نفر شهید زنده است، نمونه‌ای از این شهادت در تداوم عرصه خدمت و روحانیت باقی ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، درباره این حادثه تروریستی اظهار کرد: این حرکت نمایشگر بدصفتی هر عنصر و جریانی است که در مقابل ولایت اهل‌بیت(ع) قیام کرده است.

وی در ادامه به آیه ۱۵۴ سوره بقره «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ» اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، «و کسانی را که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نخوانید، بلکه زنده‌اند ولی شما نمی‌دانید»، زیرا ما توانایی درک آن را نداریم که بدانیم کسانی که در راه مقاومت و دین به شهادت می‌رسند، نامشان تا پایان تاریخ زنده است.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه مقامی که شهید در بهشت و در پیشگاه خدا دارد برای ما قابل‌درک نیست، ادامه داد: زندگی فردی و اجتماعی شهید اصلانی و شهید دارابی همواره با مجاهدت بوده است، این دو در مناطق سیدی و طرق حاشیه شهر مشهد خدمات قابل‌توجهی برای مردم انجام داده‌اند، فعالیت‌های این دو طلبه اثربخشی فوق‌العاده‌ای در مناطق حاشیه شهر داشته است.

وی افزود: حمله تروریستی به سه طلبه روحانی را ترور کور می‌نامند، در صورتی‌که ضارب تا قبل از رسیدن به این شهدا طلبه‌هایی دیگری در مسیر راه او قرار داشتند که می‌توانست به آن افراد آسیب بزند، شهادت دو طلبه و جانباز شدن آن‌ها در جریان این حمله تروریستی اتفاقی و ترور کور نبوده است، بلکه هدفمند اتفاق افتاده است.

امام‌جمعه مشهد، با اشاره به سیره شهدای روحانی که در حمله تروریستی سال گذشته در حرم رضوی به شهادت رسیدند، آن‌ها را تکلیف مدار در عرصه خدمت خواند و یادآور شد: این شهدا آن‌قدر در عرصه خدمت به دین تلاش کردند و با تمام سختی‌ها مبارزه کردند که دشمن در پایان تصمیم به کشتن این افراد می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت ما در دنیای اسلام، موقعیت خیلی حساسی است، همه دنیا از جمله جریان استکبار جهانی متعهد شده است، تمام تلاش خود را می‌کند که به تنها جبهه اسلام ناب محمدی، ایران حمله کند و ما باید مقاومت کنیم، ایثارگری در راه دین برادر و خواهر نمی‌شناسند.

وی تصریح کرد: شهادت شهید اصلانی، شهید دارابی و شهدای عرصه‌های امنیت به ما ثابت کرد که نعمت شهادت منحصر به هیچ جریانی نیست، مسئولیتی که امروز در قبال شهدا داریم، این است که راه و هدف آن‌ها را دنبال کنیم.

گفتنی است مراسم اولین سالگرد شهدای حمله تروریستی حرم مطهر رضوی و یادبود شهدای مدافع حرم و امنیت مشهد با حضور خانواده‌های شهدا، اقشار مختلف از مناطق طرق و سیدی حاشیه شهر مشهد در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، در این مراسم محمود کریمی و امیر کرمانشاهی نیز به مداحی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha