دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار مداحان و شعرا با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شعر خوب در صورتی محقق می‌شود که شاعر نسبت به شئون اهل بیت(ع) آشنایی صحیحی داشته باشد، گفت: اینکه اهل بیت(ع) برخی از اشعار را نافذ می‌دانستند، به علت محتوا و توجه به شئون مختلف اهل بیت(ع) در شعر آن‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در دیدار شعرا و مادحین با نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار داشت: شعرا و مداحان لازم است تا شئون اهل بیت(ع) را به درستی تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه شعر خوب در صورتی محقق می‌شود که شاعر نسبت به شئون اهل بیت(ع) آشنایی صحیحی داشته باشد، گفت: اینکه اهل بیت(ع) برخی از اشعار را نافذ می‌دانستند، به علت محتوا و توجه به شئون مختلف اهل بیت(ع) در شعر آن‌ها بوده است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه اشعاری ماندگار خواهد شد که اخلاص بیشتری داشته باشد، یادآور شد: به یاد داشته باشید که اگر شعر برای خود امام باشد، امام نیز خود پاداش آن را خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه شعرای جوان‌تر از تجربیات شاعران قدیمی‌تر استفاده کنند، خاطرنشان کرد: برای رشد و بیان اشعار بهتر و پر محتواتر، خوب است که اشعار بسیاری از شعرای مختلف مطالعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: آشنایی و مطالعه با اشعار گوناگون، ذهن انسان را توسعه می‌دهد، چرا که برخی از موارد بر اساس تجربه کسب می‌شود و اکتسابی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha