دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هنر انقلاب

حوزه / معاون حوزه هنری گفت: در هفته هنر انقلاب آثار هنرمندان انقلابی مورد توجه قرار می گیرد زیرا این رویداد مأمن هنرمندان انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب با حضور علی فروزان‌فر دبیر این هفته و علی قربانی مدیرعامل موسسه سپهر حوزه هنری ۱۹ فروردین در سالن مهر ماه حوزه هنری برگزارش شد.

در ابتدای جلسه قربانی ضمن گرامیداشت ایام هنر انقلاب گفت: ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم است. ۹ سالی است که این روز به عنوان آغاز هفته هنر انقلاب در نظر گرفته شده است. حوزه هنری در این سال‌ها تلاش کرده با معرفی چهره‌های انقلابی در عرصه هنر مبلغ ارزش‌های اسلامی و انقلابی در تمامی بخش‌های هنری باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب کار خود را از ۲۰ فروردین آغاز خواهد کرد. افتتاحیه این مراسم در مرقد حضرت امام (ره) و تجدید میثاق با ایشان خواهد بود. همچنین با حضور بر سر مزار شهید آوینی و شهدا تجدید بیعتی با آرمانهای آنها خواهد شد. این رویداد تا ۲۷ فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل موسسه سپهر حوزه هنری افزود: چهره‌های سال در بخش‌های هنری ۲۵ فرودین و چهره‌های سال در بخش ادبی ۲۶ فروردین معرفی خواهند شد. برای پرهیز از هر خطایی این افراد از سوی یک هیئت علمی و تخصصی انتخاب شده‌اند.

در ادامه فروزان‌فر معاون حوزه هنری نیز بیان کرد: مصادف شدن هفته هنر انقلاب را با شب‌های قدر گرامی می‌داریم. فردا سالروز شهید مرتضی آوینی است. این شهید مایه مباهات هنر این سرزمین بوده و تا سالها نامش در آسمان هنر خواهد درخشید. سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم مصادف با آغاز هفته هنر انقلاب است. در این هفته، حوزه هنری علاوه بر برپایی برنامه‌های هنری چهره سال هنر انقلاب را در بخش‌های مختلف معرفی می‌کند. امسال یک بخش ویژه به برنامه هفته هنر انقلاب افزوده شده است آن هم معرفی چهره ماندگار هنر انقلاب است. فرق چهره ماندگار با چهر سال هنر انقلاب این است که در قسم اول هنرمندانی که طی چهار دهه گذشته همسو با انقلاب بوده‌اند معرفی می‌شوند. در شکل دوم افرادی که سال قبل توانسته‌اند کارهای فاخری در حوزه انقلاب تولید کنند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: حوزه هنری در استان‌ها نیز به صورت مستقل چهره سال خود را معرفی می‌کنند. این انتخاب‌ها نیز همانگونه که گفته شد توسط یک گروه کاملاً خبره انتخاب می‌شود. لازم به ذکر برای اینکه این تصور به وجود نیاید که می‌خواهیم برگزیدگان را از داخل هنرمندان حوزه هنری انتخاب کنیم این هیئت با وسواس زیاد آثار هنری هنرمندان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معاون حوزه هنری اظهار کرد: جوایز نسبت به سال قبل سه برابر شده‌اند. همچنین سینماهای حوزه هنری به مناسبت این هفته در روز ۲۶ فروردین نیم‌بها به نمایش آثار خواهند پرداخت. انتشارات حوزه نیز ۲۶ فروردین با تخفیفی ۲۵ درصدی محصولات خود را به فروش خواهد رساند.

فروزان‌فر در پایان با بیان اینکه در حوزه نقاشی و معماری هیئت انتخاب هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، چهره‌های سال ۱۴۰۲ را به شرح زیر معرفی کرد.

مسعود نجابتی؛ برگزیده بخش گرافیک

مینا صدری؛ برگزیده بخش نگارگری

محمد مهدی سیار؛ برگزیده بخش موسیقی

ایوب آقاخانی؛ برگزیده بخش نمایش

علی‌اصغر فهیمی‌فر؛ برگزیده بخش پژوهش

مهرداد صدیقی؛ برگزیده بخش طنز

سید عباس میرهاشمی برگزیده بخش عکس

محسن اسلام‌زاده؛ برگزیده بخش مستند

محمدخیراندیش؛ برگزیده بخش انیمیشن

حسین دارابی؛ برگزیده بخش سینمای داستانی

مهدی جهان‌دار؛ برگزیده بخش شعر

علی‌اصغر عزتی پاک؛ برگزیده داستان

گلستان جعفریان؛ برگزیده بخش ادبیات پایداری (قسمت دفاع مقدس)

هدایت الله بهبودی؛ برگزیده بخش ادبیات پایداری (انقلاب)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha