شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راهپیمایی روز قدس

حوزه/ رئیس ستاد انتفاضه و قدس اعلام کرد: راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در بیش از ۱۰۰۰ شهر و روستای میهن اسلامی به طور همزمان از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری برنامه های راهپیمایی روز جهانی قدس که با حضور رسانه داخلی و خارجی در تهران برگزار شد، اعلام کرد: بزرگداشت روز جهانی قدس امسال در شرایطی صورت خواهد گرفت که موج همه گیری کرونا در ایران و دیگر کشورها فروکش کرده و ملت‌های مسلمان ، حق طلب و آزاده جهان بار دیگر این فرصت را خواهند داشت تا وحدت و همدلی در مقابل اشغالگران صهیونیستی و حامیان مستکبر آنان را نشان داده و آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین را فریاد زدند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تحولات منطقه ای و بین‌المللی و ظرفیت‌های وحدت آفرین و قدرت ساز آن برای جهان اسلام در مسئله قدس، تصریح کرد: امسال روز جهانی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت و این تفاوت از دو منظر قابل بررسی است.

وی افزود: امروز کرانه باختری رود اردن نسبت به سالهای قبل شرایط متفاوتی پیدا کرده است و با تحقق پروژه راهبردی تسلیح کرانه باختری و به میدان آمدن گروههای جدید مقاومت با حضور جوانان مومن، مجاهد، انقلابی و شجاع، شاهد بروز و ظهور ظرفیتی تعیین کننده در متن انتفاضه ضد صهیونیستی هستیم.

شریف با بیان اینکه روز جهانی قدس امسال با ویژگی های متفاوتی برگزار می شود، عنوان کرد: در یک سال اخیر، رزمندگان فلسطینی تعداد ۱۰ هزار عملیات را علیه صهیونیستها در اراضی اشغالی به مساحت ۲۷ هزار کیلومتر انجام داده‌اند و صهیونیست‌ها طی یک سال اخیر، هیچ روزی نبوده که آسایش داشته باشند.

وی با اشاره به دستاوردهای راهبردی و تعیین کننده اخیر مقاومت اسلامی فلسطین در برابر رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی گفت: امروز بیش از هر زمانی شاهد وحدت، هماهنگی و هم افزایی گروه‌های مبارز فلسطینی و نیز شکل‌گیری جبهه یکپارچه ضد صهیونیستی از جنوب لبنان و جولان سوریه تا غزه و کرانه باختری هستیم که در مدت کوتاهی نتایج و پیامدهای آن رژیم صهیونیستی را با چالش سهمگینی مواجه کرده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه قلعه آمال رژیم صهیونیستی به برکت مبارزات مردم فلسطین، لبنان و محور مقاومت فروریخته است، تصریح کرد: صهیونیست‌ها توطئه‌های بسیاری علیه ما و ملت ما طراحی کردند که البته بسیاری از آن‌ها به نتیجه نرسید و خنثی شد.

وی افزود: به میدان آمدن گروه‌های مقاومت نوظهور و جوان مجاهد و غیور فلسطینی و اجرای عملیات های شگفت انگیز در کرانه باختری نشان از تولید عزم و اراده در نسل جدید فلسطین برای بازپس‌گیری سرزمین مادری از اشغالگران دارد.

راهپیمایی روز قدس در بیش از ۱۰۰۰ شهر و روستای کشور برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر از شکاف و اختلافات داخلی فزاینده رنج می‌برد، گفت: مشکلات عمیق داخلی و گسل های فعال شده درونی رژیم، امید بسیاری از سردمداران رژیم و ساکنان سرزمینهای اشغالی برای تداوم بقا را با چالش مواجه کرده است. اختلافات مذکور در دوره نخست وزیر افراطی و دیکتاتور به اوج رسیده است و با اصرار نتانیاهو نسبت به طرح جنجالی اصلاحات قضایی و اعتراضات بی‌سابقه و پرشمار علیه وی، وضعیت رژیم در شکنندگی آشکار قرار گرفته و روندها و زمینه‌های فروپاشی جامعه صهیونیستی را سبب شده است.

شریف در بخش دیگری با اشاره به آغاز روند مهاجرت معکوس ساکنان سرزمین‌های اشغالی به سایر کشورها اعلام کرد: جریان مهاجرت معکوس ۲ میلیون نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در حال شکل‌گیری است. البته صهیونیست‌ها به دنبال مخفی‌کردن این جریان هستند اما علت اصلی مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی عدم امکان تصور آینده برای این مهاجران است‌.

وی، اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفین را رویای نتانیاهو برای تنش آفرینی و سوق دادن تمرکز رسانه های داخلی و بین‌المللی از اعتراضات داخلی در سرزمین های اشغالی به سمت بحران جدید و رهایی از فشار های بزرگ این روزها بر او توصیف کرد.

وی افزود: محور مقاومت بر حربه‌های رژیم صهیونیستی کاملاً اشراف و تسلط دارد و هرگز تحت تاثیر سناریوهای صهیونیست‌ها قرار نخواهد گرفت؛ هرچند پاسخ محدودی به حملات رژیم داده است اما به رغم توانایی های بالا برای اجرای عملیات ها و پاسخ های کوبنده فعلا با هوشمندی و درایت قصد ندارد در زمین صهیونیست ها بازی کند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی مدت‌ها است که رنگ باخته است؛ آنچه امروز در محیط اشغالگری صهیونیست ها آشکار است، کاووس و هراس ناشی از زمان و مکان اقدام آینده مقاومت اسلامی و جوانان غیور فلسطینی است.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر ایران اسلامی ادامه داد: راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در بیش از یک هزار شهر کشور و روستاهای میهن اسلامی به طور همزمان از ساعت ۱۰ صبح ۲۵ فروردین آغاز می شود و تمام مسیرهای منتهی به محل برگزاری نمازجمعه و ایراد خطبه‌های نماز و سخنران پیش از خطبه‌ها به عنوان سخنران ویژه روز قدس در این مراکز و قرائت قطعنامه و تایید مردمی در نمازهای جمعه سراسر کشور خواهد بود.

شریف با اشاره به استقبال ویژه اصحاب رسانه برای پوشش این رخداد بزرگ و معنادار جهانی در ایران اسلامی گفت: مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در سراسر ایران توسط بیش از ۴ هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار که بیش از ۱۵۰ نفر از آنان عوامل رسانه‌های خارجی هستند، پوشش خبری و رسانه‌ای داده خواهد شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یکی از برنامه های محوری روز جهانی قدس امسال را برگزاری رژه دریایی مردم پایه کشورهای اسلامی محور مقاومت دانست و افزود: این رزمایش در ایران و در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین دریای خزر با حضور بیش از ۲۵۰۰ شناور و قایق نیروهای بسیجی و مردمی در ساعت ۱۵/۳۰ پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه همزمان با برگزاری رزمایش مشابه در کشورهای محور مقاومت و در سواحل سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و عراق برگزار می شود.

شریف در ادامه با بیان اینکه به فضل الهی روز قدس امسال به فرصت مناسبی برای تقویت آرمان فلسطین و قدس شریف تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه مردم آزاده جهان در این روز با یادآوری مصائب و سختی های مردم مظلوم فلسطین و آرمان های آنان، برخلاف آمال و آرزوهای رژیم صهیونیستی از فراموشی مسئله اول جهان اسلام نزد مسلمانان جلوگیری و حضور حماسی و پرشور مسلمانان و وجدان های بیدار در مراسم راهپیمایی روز قدس نشان خواهد داد که این آرمان و این ملت همچنان زنده است و سرانجام روزی حق مسلم خود را از اشغالگران و حامیان آنان بازخواهند گرفت.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری راهپیمایی روز قدس در مسیرهای ‌ده‌گانه در تهران خبر داد و گفت: سخنران روز جهانی قدس در تهران، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است. البته در سایر شهرها نیز شخصیت‌های مختلفی درباره روز جهانی قدس و آرمان فلسطین سخنرانی کرده و آن را تبیین خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha