چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
جمال قدرتی

حوزه/ مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان گفت: حضرت امیر(ع) در بحث حکومت اسلامی نگاهی وحدت محور داشتند و زمینه‌هایی که عامل تفرقه و نفاق بودند را از جامعه اسلامی دور می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام جمال قدرتی امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان سنندج، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) دارای شخصیتی منحصر به‌فرد و ویژه بودند که شناخت ابعاد شخصیتی و اجتماعی ایشان برای همه ما امری ضروری است.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان، گفت: حضرت علی(ع) در حوزه سیاست، اخلاق و اقتصاد سیره و منش ویژه‌ای داشتند که نظیر آن در تاریخ دیده نشده و نخواهد شد.

وی عنوان کرد: موضوع دیگری که همواره باید مدنظر داشته باشیم، نوع برخورد حضرت امیر(ع) با مخالفان و دشمنانشان می‌باشد، ایشان همیشه در تقابل با مخالفان راه مسالمت آمیز، تعامل و گفت‌وگو را در پیش می‌گرفتند و معمولاً آخرین انتخاب برای ایشان، گزینه نظامی بود و این امر در تاریخ زندگانی این حضرت به کرار دیده شده است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: موضوع قابل توجه و قابل تحمل دیگری که در زندگی حضرت علی(ع) بسیار مشخص و قابل توجه است، نوع نگاه ایشان به اسلام و مسائل مسلمین است.

وی تصریح کرد: حضرت امیر(ع) در بحث حکومت اسلامی نگاهی وحدت محور داشتند و زمینه‌هایی که عامل تفرقه و نفاق بودند را از جامعه اسلامی دور می‌کردند، تا جایی که ایشان مجبور شدند برای وحدت جهان اسلام تعدادی جنگ با منافقان و خوارج داشته باشند که در این جنگ‌ها بسیاری از سرداران بزرگ اسلام جان خود را وقف اعتلای اسلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha