جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: در جهت تقویت جبهه مقاومت و روحیه مسلمانان مبارز فلسطینی برای بازپس گیری سرزمین خودشان، شایسته است تا مومنین روزه دار، با همت و حمیت دینی در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن دعوت مردم به راهپیمایی با شکوه روز قدس، اظهار داشت: ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، یکی از راهبردی‌ترین سیاست‌هایی بود که ایشان در حوزه بین الملل انجام دادند.

وی ادامه داد: آن روزها، صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواستند تا مسأله فلسطین را که عملا به‌عنوان یک مساله بسیار مهم در دنیای اسلام و مربوط به قبله اول مسلمانان بود، رفته رفته از دستور خارج کنند، اما امام راحل(ره)، با درایت و دوراندیشی، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا همچنان مسأله فلسطین، اساسی‌ترین و اصلی‌ترین مسأله مسلمانان قلمداد شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: از روزی که این موضوع عنوان شده، این سیاست کارایی داشته و دشمنان همه تلاش خود را داشته‌اند تا فلسطین به فراموشی سپرده شود، اما این اتفاق محقق نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه امروز شاهد تحولات اساسی در منطقه مقاومت هستیم و در منطقه و به‌ویژه درون فلسطین اشغالی، تحولات اساسی در حال وقوع است، ابراز کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس امسال، با توجه به تحولات صورت گرفته از اهمیت بسزایی برخوردار است و لذا در جهت تقویت جبهه مقاومت و به‌خصوص تقویت روحیه مسلمانان مبارز فلسطینی برای بازپس گیری سرزمین خودشان، شایسته است تا مومنین روزه دار، با همت و حمیت دینی و در صف‌های فشرده در راهپیمایی روز قدس پرشورتر از همیشه شرکت نمایند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha