جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام شریفی / حاجی آباد

حوزه / امام جمعه حاجی آباد گفت: روز قدس باعث شد تا مسئله قدس و فلسطین فراموش نشود و هر ساله با تجدید این تجمعات کم نظیر جهانی، فلسطین و قدس را به عنوان موضوع اصلی و مسأله اول جهان اسلام تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: عفاف و حجاب و رعایت پوشش اسلامی یکی از اصول شرعی مسلم و خدشه ناپذیر است که مورد تصریح قرآن کریم و روایات دینی است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب یکی از شاخصه‌های جامعه اسلامی است و نمی‌توان جامعه اسلامی را بدون آن پذیرفت، افزود: عفاف و حجاب شاخص یک جامعه سالم و مؤلفه یک جامعه امن است.

امام جمعه حاجی آباد بیان کرد: عفاف و حجاب یک اصل قانونی است که قوانین مدنی جمهوری اسلامی به آن تصریح کرده و آن را لازم شمرده و برای متخلفان از این اصل، تنبیه و مجازات‌های متناسب را در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام شریفی تأکید کرد: از مهم‌ترین برکات روز قدس این است که یک موضوع رو به افول را که تقریبا جنبه فلسطینی و نهایتاً عربی یافته بود، تبدیل به یک مسأله اسلامی و فراتر از آن بین الادیانی و حتی تبدیل به یک موضوع انسانی و بشری است.

وی ادامه داد: روز قدس باعث شد تا مسئله قدس و فلسطین فراموش نشود و هر ساله با تجدید این تجمعات کم نظیر جهانی، فلسطین و قدس را به عنوان موضوع اصلی و مسئله اول جهان اسلام تبدیل کند.

امام جمعه حاجی آباد عنوان کرد : محکم‌ترین سیلی اعراب و مسلمانان به صورت رژیم صهیونسیتی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر زده شد، زمانی که ملت‌های عرب و مسلمان در مسابقات جام جهانی قطر با بر افراشتن پرچم فلسطین و تصاویر شهدای فلسطینی همبستگی خود را با مردم این سرزمین و آرمان آنها نشان دادند، بارزترین اقدام ضد صهیونیستی در جام جهانی قطر امتناع هواداران عرب و مسلمانان از مصاحبه با خبرنگاران صهیونیست بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha