دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1081288
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
وحدتیه

امام جمعه وحدتیه گفت: اگر دقیق از تاریخی که امام راحل در ۱۶ مردادماه ۱۳۵۸ روز قدس را اعلام فرمودند بررسی کنیم می توانیم برکات این روز را دریابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی الله صمصامی امام جمعه شهر وحدتیه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: روز قدس، یک جریان مستمر جهانی بر علیه صهیونیسم بین الملل است.

وی با اشاره به برکات اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره) گفت: شاید در روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ شمسی مطابق با سیزدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری وقتی امام خمینی (ره)، پیامی خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی برعلیه صهیونیسم جهانی شود.

امام جمعه وحدتیه افزود: اگر دقیق از تاریخی که امام راحل عظیم الشأن ما در ۱۶ مردادماه ۱۳۵۸ روز قدس را اعلام فرمودند بررسی کنیم می توانیم برکات همچون مردمی سازی روز جهانی قدس را از برکات امروز آن بدانیم. پیش از اعلام روز قدس از سوی امام راحل، مسئله فلسطین تبدیل به یک مسئله سیاسی در میان سیاستمداران جهان و برخی از کشورهای قدرتمند بود.

حجت الاسلام صمصمامی گفت:اعلام روز قدس از طرف امام راحل باعث شد مسأله فلسطین به یک مسئله عمومی تبدیل شود، چرا که هر سال مسلمانان برای حمایت از فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند که این امر خود باعث می‌شود مسأله فلسطین مردمی بماند و کسی نتواند آن را از اذهان پاک نماید.

وی دومین برکات اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل را تبدیل شدن روز قدس به عنوان یک مسئله اسلامی و انسانی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برکات اعلام روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌ عنوان روز قدس این بود که یک موضوع رو به افول را که تقریباً جنبه فلسطینی و نهایتاً عربی یافته بود، تبدیل به یک مسئله اسلامی و فراتر از آن بین‌الادیانی و حتی تبدیل به یک موضوع انسانی و بشری کرد.

وی جلوگیری از فراموشی مسئله فلسطین را از دیگر برکات روز قدس دانست و گفت: از برکات اعلام این روز به عنوان روز قدس، این است که مسأله قدس و فلسطین فراموش نمی‌شود و هرساله با تجدید این تجمعات کم‌نظیر جهانی، فلسطین و قدس به ‌عنوان موضوع اصلی جهان اسلام نگاه می‌دارد، هر چند استعمارگران تلاش دارند این مسأله به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha