سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ مراسم احیای شب ۲۷رمضان در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم

حوزه / امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه از مهمترین مؤلفه های سبک زندگی اسلامی یاد و ذکر الهی است، گفت: باید منازل را محلی برای ذکر و یاد خدا تبدیل کنیم .

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم، سحرگاه ۲۹ فروردین در مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در جمع طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام قشم با اشاره به اهمیت و عظمت شب های قدر، اظهار داشت: شب قدر که نزول قرآن بر قلب پیامبر اسلام (ص) است بستری را برای انسان آماده می کند تا توجه بیشتر به این کتاب آسمانی و عمل به آن فرامین آن در زندگی داشته باشد.

وی افزود: در سبک زندگی اسلامی باید رفتار ها عملی انسان با قرآن مطابقت داشته باشد و اگر اینگونه نباشد انسان دچار خسران خواهیم شد.

امام جمعه قشم بیان کرد: یکی از مهمترین مؤلفه های سبک زندگی که بر گرفته از قرآن است، جاری کردن یاد و ذکر الهی در متن زندگی می باشد.

حجت‌الاسلام حاجبی عنوان کرد: آرامش، فلاح و رستگاری، همنشینی و محبت خدا، افزایش برکت از آثار یاد و ذکر الهی در زندگی است.

وی افزود: انسان هنگامی که یاد و ذکر خدا در زندگی خود که سرچشمه همه خوبی ها و نیکی ها جاری کند سبب می شود خداوند نیز به او توجه داشته باشد. «فاذکرونی اذکرکم و اشکروا لی و لا تکفرون / مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و کفران نورزید.»

وی یادآور شد: یاد خدا باید نه در بعد فردی بلکه در زندگی ها و در کوچکترین اجتماع انسانی که همان خانواده است جاری و ساری شود و اینگونه یک خانواده با ارزش های اسلامی و خدا محور بوجود می آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قشم تأکید کرد: پیشرفت معنوی خانواده یکی دیگر از آثار یاد و ذکر خدا که نقش سازنده در تربیت فرزندان مومن دارد و انسان را از غفلت از یاد خدا باز می دارد.

حجت‌الاسلام حاجبی خاطرنشان کرد: با گسترش فرهنگ یاد و ذکر الهی در سبک زندگی انسان از گناهان فاصله می گیرد و بستر مناسب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی به وجود می آید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha