یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول ستاد استهلال آذربایجان شرقی از استقرار ۳ گروه در سطح استان برای رویت هلال ماه شوال از شامگاه روز پنجشنبه مصادف با ۲۹ رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدجلال موسوی شربیانی، مسئول ستاد استهلال استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز با اشاره به استقرار سه گروه برای رصد هلال ماه شوال در استان، اظهار کرد: این گروه‌ها از عصر پنجشنبه ۳۱ فروردین «مصادف با شامگاه ۲۹ رمضان» در سه نقطه از استان مستقر شده و آسمان را رصد خواهند کرد.

وی با تأکید بر این‌که محل استقرار اصلی گروه‌های رصد در تبریز بوده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان استانی عملیات رصد هلال ماه شوال انجام خواهد شد، افزود: گروه‌های رصد دیگر نیز در مراغه و جلفا مستقر خواهند شد.

مسئول ستاد استهلال آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که احتمال بسیار قوی روز شنبه، اولین روز ماه شوال و عید فطر خواهد بود، اظهار کرد: براساس محاسبات نجومی، احتمال رؤیت هلال ماه شوال در شبانگاه ۲۹ رمضان(مصادف با پنجشنبه ۳۱ فروردین) مقدور نخواهد بود، اما باز هم درصدی احتمال رویت وجود داشته و به همین دلیل ستاد استهلال از شامگاه پنجشنبه گروه‌های رصد را مستقر خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha