پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: یکی از برنامه‌ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است، یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان شب گذشته در جمع دانش آموزان روزه اولی دبیرستان باقرالعلوم(ع) برازجان، با اشاره به آیه ۱۸۵ سوره بقره، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان خداوند متعال توفیق روزه‌داری را به بندگانش داده است، پس هر که ماه رمضان را درک کرد، باید روزه بگیرد.

وی ادامه داد: انسان علاوه بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام از ابعاد وجودی انسان در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‌های ویژه‌ای نیاز دارند.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه مهار هوای نفس موجب رشد و پرورش معنوی انسان می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است، یعنی اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمی نکند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اعمال مؤثر و مفید در این راستا، روزه داری است، عنوان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: «ای افرادی که ایمان آورده‌اید، روزه بر شما نوشته شد، همان گونه که بر پیشینیان از شما نوشته شده، تا پرهیزگار شوید.»

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha