یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
امام جمعه اهرم

حوزه/ حجت الاسلام پهلوزاده گفت: شهید مطهری نماد معلم تراز دینی و انقلابی بودند و در گام اول انقلاب ستون معارف و مبانی دینی و انقلابی بودند و در گام دوم انقلاب نیازمند مطهری‌ها هستیم، چرا که جنگ دشمن، جنگ شناختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهرم، با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، اظهار داشت: تفکر اسلام وهابی و سلفی تفکر ناصوابی است که شیطان اکبر و استعمار پیر از جهل مسلمین استفاده کردند و تا امروز به عنوان پیاده نظام دشمن با نیت رسیدن به بهشت به قتل عام مسلمین دست می‌زنند.

امام جمعه اهرم با تبریک روز شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شوراهای اسلامی منافع عموم مردم را بر نگاه های قومی اولویت دهند و بدانند حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و خون شهدا مهم است.

وی با بیان اینکه شوراها محل تبلور مردم سالاری دینی هستند، افزود: تصمیم‌ها و عملکرد شوراها طوری نباشد که مردم سالاری دینی را ناکارآمد نشان دهد. ظرفیت شوراها و اختیارات آنها خیلی از مشکلات را می‌تواند برطرف کند و مایه امیدواری مردم باشد.

امام جمعه اهرم با اشاره به روز ملی خلیج فارس، بیان کرد: قدمت تمدن ایران اسلامی خود گویای همه امور است و دست اندازی بعضی از کوته فکران به تغییر و تحریف بعضی از امور نتیجه عکس داده و نه تنها خلیج فارس، خلیج فارس می‌ماند بلکه همه ممالک اسلامی و امت اسلامی خواهند ماند و نصرت و پیروزی نهایی برای مسلمین خواهد بود.

وی با بیان اینکه فساد زیبنده نظام دینی و انقلابی نیست چه برسد به تعلل در مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم می‌فرماید: فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده چرکین کشورها و نظام‌ها و اگر در بدنه حکومت‌ها عارض شود زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت آنها است.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگر ستون فقرات اقتصاد است و علی رغم افزایش نسبی حقوق کارگران اما با توجه به تورم موجود این حقوق‌ها کفاف زندگی این عزیزان را نمی‌کند.

امام جمعه اهرم با گرامیداشت یاد شهید مطهری و تبریک هفته معلم، گفت: خطی که می‌تواند انقلاب را از نظر فکری حفظ کند، همان خط مطهری است، یعنی اسلام ناب و بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‌های التقاطی و انحرافی.

وی افزود: معلمین عزیز بخشی از مسئولیت جهاد علمی و تربیتی نوجوانان جامعه به عهده آنهاست؛ شهید مطهری نماد معلم تراز دینی و انقلابی بودند و در گام اول انقلاب ستون معارف و مبانی دینی و انقلابی بودند و در گام دوم انقلاب نیازمند مطهری‌ها هستیم، چرا که جنگ دشمن، جنگ شناختی است. عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضرورتی است که سال‌ها مورد غفلت بوده اما باید مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha